lördag 15 mars 2014

Nya upplevelser!



På väg till min första Fitting inför inspelningen på måndag. Älskar vyerna!

Efter frukosten gick jag en kort promenad ned på Joan Miro där vi skulle träffas för att prova ut kläder till reklamfilmen jag ska vara med i. Kläder och färger jag aldrig hade valt själv men det gav en hel del inspiration till garderoben. Kul med nya infallsvinklar! Jag träffade även övriga aktörer och det var ett trevligt gäng. Jag gillar det sociala och är ju lejon så kanske ändå........ är det inte så främmande för mig att stå framför kameran. Men idag var det mest klädprovning och inspelningen blir på måndag. Jag trivs väldigt bra med denna nya utmaning och gör gärna fler sådana här jobb. En kontrast till det andra jag gör men ändå med inställningen att ha kul. Be Happy!
Vi har haft fantastiskt sommarväder här idag och jag hade kortärmat (eller "uppärmat" som Linn säger) när jag gick längst Paseo Maritimo för att möta upp Björn och Linn.


Lördagslunchen blev idag på Touch of Sweden i Santa Catalina. Nästan granne med vårt El Perrito men kul men omväxling. Jag åt en ljuvligt god laxsallad med ägg och sparris. Laxen gravar dom själva och den går även att köpa med hem. Trots det fina vädret så satt vi inomhus och hade en skön och trevlig lunch.
Björn och Fredrik som driver Touch of Sweden diskuterar vattenfilter och provar det renade vattnet.

Något som har provat detta filter?
Här lite godsaker i Touch of Swedens deli-disk.



Sen var det några ärenden på stan och så bussen hem. Nu är jag ganska trött och dottern sover gott. Björn fixar lite lätt att äta och det blir bara en väldigt relaxad kväll härhemma.

Jag avslutar detta inlägg med att berätta något väldigt personligt men som jag ändå vill dela. Igår kväll när vi satt och åt hörde jag ett ljud utanför och säger helt spontant "Det låter som Felix som vill in". Felix är vår älskade katt som vi fick skaffa ett nytt hem till i samband med att vi flyttade till Båstad. Han krafsade alltid på terassdörren i Ramlösa när han ville komma in och exakt så lät det nu. Nätan så jag var på väg att öppna till honom.Vi pratade en stund om Felix och Linn tycker alltid det är lika kul att prata om katten.
Så 2 timmar senare får jag via Facebook veta att han somnat in samma kväll vid sjutiden efter att han varit sjuk. Så märkligt!!! Eller inte......
Han kom alltså för att säga Hej då till oss. För mig är inte detta ett antagande utan jag vet att det verkligen var så vilket berör mig enormt. Jag är glad att vi fick veta och så tacksam att han fick några år extra genom det fina par som tog sig an honom. Vila i frid älskade Felix.

Vackra, varma Felix du kommer alltid finnas med i vårt liv som vår älskade katt. Vi har flera historier om dig som vi berättar för Linn. Tack finaste katten i världen!

Jag önskar er en fin kväll och lovar berätta mer om min lilla reklamfilm framöver.
Tack också för alla grattis kommentarer på Facebook från er. Det värmer!

Inga kommentarer: