tisdag 8 april 2014

Solig dag och bra yoga!

Just nu utsikten från terassen kl 17.30 den 8 april. Helt ok!
Idag hade Sandra som driver Earth Yoga yogapasset vid kl 10. Jag har bara tränat för henne 1 gång tidigare och det var för 1,5 år sedan. Dagen pass var skönt med bra flow så som Vinyasa yogan är. Inga långa pauser och hela tiden koncentration på andning. Jag har en längre period gillat lugnare yoga men senaste tiden har jag märkt att jag mår bra när jag utmanar mig med något tuffare pass.
Solen skiner i Palma och det ca 21-23 grader skulle jag tro. Naturen fullkomligt exploderar av grönska och blommor. Det är första våren här på Mallorca för vår del och jag njuter i fulla drag. Whiii! Ja där kom ett litet glädjetjut. Jag är glad och mår bra.

Gårdagens alla funderingar på ändringar av hemsida mm har jag släppt fritt för att se vart det landar. 
Dagens yoga hjälpte mig mycket! Jag hade ett litet snack med en tjej efter yogan som pratade om att göra en "30 days challenge" - utmana dig själv i 30 dagar med en vana du vill lägga till i livet eller en ovana du vill lämna. Kul! Jag fick inspiration och väljer 2 utmaningar för min del. Den ena är privat men den andra handlar om träning och det är: 5 solhälsningar och 3x1 min planka dom kommande dagarna med start idag. Någon som är på? Utmaningen kan ju handla om vad som helst. Stort som smått. Jag väljer att lägga det på en nivå jag kan klara av. Hade jag valt en timmes yoga hade det just för stunden varit för mycket. Kanske nästa utmaning?! :)

Efter yogan blev det Ziva Raw Food café som just ändrat på sin inredning och det var till det positiva. Jag drack chaite och knaprade morötter och hummus. Satt och snackade med en trevlig kille från England som bor här. Vi brukar springa på varann och idag hade jag den där lilla stunden för en pratstund. Jag gillar det spontana och internationella som dagarna här bjuder på. 
För övrigt har vår lilla tjej tagit ett steg i samband med sin 3 årsdag och nu går det hur bra som helst på förskolan. Hon gör sin lilla puss procedur med oss och sen vinkar hon hej då. Hoppas det håller i sig!
Hasta la vista från ett soligt Palma.


Satt på trappan vid kyrkan i Santa Catalina några minuter innan dagens yoga. Blev så full i skratt av denna syn. Vilka sparrisar!!! :) Någon som vet vad det är?


Ibland är det enkelt att njuta!







Inga kommentarer: