onsdag 31 augusti 2011

Regnet det öser ned....

Går här inne i vårt lilla kära hus och ute faller regnet. Nyss sken solen. Det varierar... vädret och inget kan vi göra åt det. Så bra att öva Acceptans här ;) Vi kom hem igårkväll efter nästan en vecka på resande fot. Skönt med miljöombyte och skönt att komma hem igen. Vår resa har varit bra och varierad. Björn har haft mycket kundbesök, vi har träffat familjen och även fått lite storstadspuls. Igår var jag på Blueberrylifestyle på NK med Linn. Jaa..det blev faktiskt 3 besök där...Först en förmiddagssmoothie när Linn sov i vagnen. Immune Booster med yoghurt, banan, citron, gurkmeja, ingefära och honung. God - men för kall! Dessa kalla smoothies....inget bra för kroppen. Men det är väl den frysta frukten som gör den så kall. Hemma värmer jag frukten något eller använder rumstempererad. Är det en mycket varm sommardag kan det ju vara ok med kall. Jag blev lite frusen av den där smoothien så när vi tröttnat på NK och butiker vilket Linn gjorde ganska snabbt blev det Blueberry igen. Nu en Yogaté med sojamjölk och en Yogaboll med Mandel, aprikos, kokos, dadlar, kardemumma, ingefära & kanel....rekommenderas. Tredje besöket blev det Take Away - Blueberry sandwich + valfri dagens smoothie + ekologisk chokladbit som jag käkade i bilen när vi åkte hem. Hemresan gick bra och vi pausade hos mina föräldrar som bor strax utanför Värnamo.
Idag är det hemmadag med tvätt och fixande. Det känns som höst idag och ett litet vemod letar sig in. Det känns lite tråkigt att jag och mina systrar bor så långt ifrån varandra. Jag tänker på det när vi träffats, sen kommer man in i det vardagliga. Men just det där att vi inte kan dela varandras vardag kan kännas tråkigt. En spontan fika med rufsigt hår hemma vid ett smårörigt köksbord. Den operfekta vardagen som faktiskt väver samman livet till den vackra tavla vi önskar skapa. Vad gör du av din vardag? Ser du den som en transportsträcka eller som en viktig del i livet. Jag ser vardagen som lika viktig som helgerna. Älskar att sätta guldkant på vardagen och gör det med enkla medel. Njuter av det stora i det lilla och det lilla i det stora. Ett värdefullt telefonsamtal med en kompis, en god kopp te, något extra gott att äta. Känslan av att ha nyvikt tvätt i skåpen, vädrets skiftningar. Att vara älskad och att få älska. Så helt fantastiskt underbart!!!
Kanske låter klyschigt men varför välja något dåligt när man kan välja något bra. Livet blir faktiskt vad vi gör det till. Sen kanske det inte är champagne och glitter varje dag. Men något vackert finns det alltid att leta fram. Alltid något att vara tacksam över. Du väljer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dina tankar satte mitt i prick av vad jag funderat över idag. varför ska det vara så svårt att välja det som ger bra energier nu fick jag lite att landa i..../ LINA

Ulrika sa...

Amen!!

Erika sa...

Precis, det vackra och det sköna i vardagen, hitta njutningen i det lilla eller stora. Jag älskar oxå att pyssla med tvätt och mysa med H ;-) Yoga hjälper mig att leva inifrån och ut, i mina sinnen, livet blir vackrare då!

Stor kram