lördag 17 januari 2009

Aloha!


ALO betyder vara tillsammans, dela en erfarenhet
OHA betyder tillgivenhet och glädje
HA betyder andning, livskraft

När alla de här innebörderna förenas i hälsningsordet
ALOHA får det betydelsen "Tillsammans erfar vi glädje och känner tillgivenhet eftersom vi andas samma luft och uppehålls av samma livskraft"...
Aloha antas ofta betyda hej och hej då, och det används på det sättet också. Vi talar om anden i aloha, som så ofta antas betyda vänskap. Och det är vänskap. Men det är också mer. Mer än vänskap, mer än hej och hej då. Aloha betyder kärlek.

1998 utbildade jag mig till hawaiiansk lomi-lomi massaör hos Annika Undeborn.
Jag blev helt förälskad i massagen och Hunafilosofin ( den Hawaiianska ursprunsgfilosofin www.huna.com) Massagen är underbar att få och lika underbar att ge. Efter några års uppehåll är jag nu väldigt glad att åter kunna erbjuda denna massage. Jag masserar på Qi & Balanskliniken i Ramlösa. Läs mer på ulrikaforsell.blogspot.com

Jag erbjuder 25% på alla behandlingar tom 28 februari!

Massagen ökar kroppens må bra hormon - oxytoxin. Du blir avslappnad och lugn vilket ökar kroppens självläkningsförmåga. Massage gör oss glada, lyckliga och mer närvarande. Jag rekommenderar massage till alla människor. Den hawaiianska lomi-lomi massagen tar in hela människan såväl kropp som själ. Händer, fötter och hårbotten blir också masserade och detta ökar känslan av helhet. Makes you feel happy!

Välkommen!

Inga kommentarer: