lördag 31 oktober 2009

Pausdag!

Idag mår jag inte riktigt bra. Ont i huvudet och magen känns lite i olag. Jag har just druckit en kopp varmt vatten med citron och ingefära! Det brukar funka på det mesta! Vi ska egentligen på fest ikväll men jag känner att kroppen behöver vila. Liten besvikelse...hade sett fram emot festen. Men jag har blivit bättre på att lyssna och sätta gränser för mig. När kroppen vill vila säger den ifrån! Jag går på energicoaching med healing och det hjälper mig att släppa på gamla mönster - ibland blir det fysiska symptom men dom går snabbt över. Kan märka att jag behöver lite extra vila och lugn och ro.
Veckorna är utåtriktade med många möten i butiken. Ibland är det skönt att bara få stanna upp och gå in i sig själv. En nödvändighet för mig!
Just nu frossar jag i Peter le Marcs "Klassiker", känner mig lite vemodig, uppfylld av höstens färger och den stundande nakenheten i naturen. Läste lite på Malin Berghagens blogg för en stund sedan, läs den på http://www.leva.nu/. Hon skriver alltid kloka saker som berör mig.
Månen börjar bli full, det är alla helgons dag, vi tänder ljus, umgås. äter gott eller kanske bara är i stillhet....Há en skön kväll!

Inga kommentarer: