torsdag 28 januari 2010

Yogabontia

Idag har varit en rolig dag! Mycket att göra på Be Happy med kunder, packa paket, packa upp varor och annat. Just nu älskar jag att ha eget företag!!! Det dyker upp nya samarbetsmöjligheter och det känns spännande. Mitt Be Happy koncept växer och jag är lycklig.

På tal om lycklig så hade jag en träff med Lena Mölder igår. Lena driver Café Lycklig som ligger strax utanför Båstad, vid Nötte backar. Vill du läsa mer om Lena kan du göra det här! Jag träffade Lena i Somras när jag besökte hennes underbara lilla ställe. Vi skrattade åt att våra verksamheter har så lika namn. Be Happy & Lycklig har ju samma budskap. Vi hade en hel del gemensamma nämnare och kommer säkert att se mer utav varandra! Det ser jag fram emot.
Mina morgonsmoothies har jag som sagt lagt åt sidan ett tag. Kylan gör att jag behöver varm mat. Raw food är nog inte riktigt min grej även om jag gärna kan plocka in en del i min kost. Änu mer till sommaren! Jag och Lisen Sundgren som driver Lisen Organics www.lisenorganics.com hade ett inspirerande samtal idag. Hon har varit i Indien ett par veckor och jag blev så sugen på att ta tag i mina ayurveda tankar efter att ha pratat med henne. Hon berättade om en utbildning som hålls på YogaYama i Stockholm inom ayurveda. Den börjar nu i vår! Kanske är det dags att ta steget och fördjupa mig i ämnet. Ja! det känns så. Det är ingen terapeut utbildning utan den handlar om den ayurvediska filosofin och hur vi kan använda kunskapen i vardagen på ett sätt som inte krånglar till det utan snarare förenklar livet. Jag ska titta närmare på detta! Måste även hitta någon som kan hoppa in och hjälpa till på Be Happy om jag ska på kurs.
Så var det äntligen dags för yoga med Britta och Yogabonita. Miljön på Hertzka villan är så charmig och i snön såg det ut som ett litet sagolandskap när man kom in på gården.
Det var ett skönt och närvarande pass och Britta är en underbar instruktör. I love her! Bor du i närheten så ger jag mina varmaste rekommendationer att träna för Britta. Läs mer på www.yogablogita.blogspot.com Hennes erfarenhet från dansen gör att hon har en oerhört bra kroppskännedom och kan instruera på ett alldeles unikt sätt. Så tycker jag i alla fall!

Nu har jag just njutit av stekt bananer med kokos, kardemumma och mandelsmör. En god kopp Pukka te till och snart väntar sängen.
Peace, love and understanding!

Inga kommentarer: