onsdag 12 maj 2010

Lomi-lomi massage och härliga möten väntar!

Regnet fullkomligt öser ned och det känns helt OK idag. Jag la mig hyfsat tidigt igår och känner mig utvilad. Började dagen med en varm dusch och sen smörjde jag in hela mig med härlig olja från Spiezia Organics - vilka underbara produkter....Nu är det lite bloggande och varmt kokt vatten för att rena kroppen och få igång matsmältningselden (agni). Har du inte provat så gör det! Koka vatten och blanda gärna i färsk ingefära och citron. Drick på fastade mage! Enkel detox och smakar gott. Du blir varm och avsalppnad i kroppen.
Jag ska snart iväg till Be Happy för att ge en lomi-lomi massage. Faktiskt till min fina lärare som en gång lärde mig denna ljuvliga massage. Besök gärna hennes webshop www.touchofaloha.se för lite Hawaii känsla så här i regnet. Det är mysigt att massera när det regnar ute. Tända lite ljus, plocka fram mina oljor, bädda på bänken och skapa en skön atmosfär. Det gör mig lycklig! Att massera är lite som en meditation för mig. Den hawaianska lomi-lomi massagen består av långa, rytmiska drag och vaggar kroppen...lite som vågslag...Jag anpassar efter den som ligger på bänken och det blir alltid lite olika. Ibland en stilla massage och ibland mer dynamisk. Skön att både ge och få! Aloha!
Efter massagen ska vi luncha och sen blir det möte med härliga Sofia på www.authentic-avenue.com En bra onsdag alltså!
Vill du börja dagen med yoga imorgon så är det morgonyoga hos Britta och Yogabonita, plats Hertzka villan och tid 9-10.15. Läs mer på www.yogablogita.blogspot.com
Há en fin dag i regnet!

Inga kommentarer: