onsdag 11 augusti 2010

Gula löv...

Idag när jag tittade ur så singlade ett par gula vackra löv ned från träden. Jag påmindes om växlingarna, om naturens gång som bjuder oss på ett smörgåsbord av naturupplevelser.
Det har på alla sätt och vis varit en underbar sommar..med många fina minnen att trä på ett strå för stormiga dagar. Det finns ett vemod med sensommar ( i alla fall för mig) ett vackert vemod som doftar fuktigt gräs, skolstart och nya pennor. Ett tillfälle att starta på nytt! Samla ihop det sommaren bjudit, återgå till vardagen och rutinerna men ännu lite rikare...Vi blir ju rikare och rikare hela tiden. Även om vissa upplevelser känns smärtsamma kanske... upplevelser som kan ha inneburit avslut och uppbrott blandat med tårar...även detta gör oss rika. Mångfalden av känslor och upplevelser skapar en människa och ger oss visdom och klokhet. Ett djup och också en närvaro!
Många talar om att vi går en ny tid tillmötes, om upplysthet och oneness! Vi är med och skapar en ny värld. Jag tror också på detta och märker det överallt. Men jag känner också vikten av att vara här, närvarande i vardagen och i det lilla som på så vis blir stort. Det finns redan här, inom oss. Jag finner det i stillhet!
Jag märkte det så tydligt idag när jag promenarade genom parken. Hur stillheten och naturen gick rakt in och hjärtat öppnades ännu mer. Jag fann något jag saknat ett par dagar. TACK!

2 kommentarer:

Erika sa...

Fint skrivit, du fångade något vackert!!! Det var oxå fint att pratas vid...

On the road, kram Erika

Martin sa...

En underbar sammanfattning av den lite svårdefinierade tiden mellan sensommar och förhöst, ett mellanläge mellan vila och arbete.