fredag 13 augusti 2010

Livet är allt bra härligt!

Björn en sommarkväll i Ljunghusen!

Har just kommit hem från en skön promenad tillsammans med min man. Jag har varit ledig idag och inte gjort så mycket alls. Slöat, sovit, lagat middag och bakat chokladkaka. Min favorit kakbok är nog ändå Rosendals Trädgårdscafé. Härliga bilder och massor av gott, lättbakat. Jag byter ut mot dinkelmjöl och råsocker och väljer ekologiska ingredienser till det mesta. Idag blev kakan såå god. Så det blev eftermiddagsfika och sen en kvällspromenad. Vilken kväll! Så skönt ute...Jag älskar verkligen att vara i naturen och ska prioritera det mer framåt. Blir så påfylld! Det är ju där vi fyller på vår energi. Har du lyssnat på Little Grandmother? Hon pratar mycket om just detta med naturen och hur viktigt det är att vi "remeber who we are". Kolla in henne på youtube om du inte har gjort det.

Imorgon är det Be Happy och utförsäljning samt visning av lokalen till ett par intressenter. Det känns inte sorgligt längre....bara som ett nytt steg framåt. Ibland behöver vi ju ta ett steg tillbaks för att komma framåt. Det skrev Sanna Ehdin igår på Facebook och jag instämmer. Dessutom är det ju inte ett steg tillbaks på det viset att det går bakåt.... utan mer ett steg tillbaks från situationen. Bara andas och stilla tankarna, låta svaren komma...Sen öppnas nya helt fantastiska dörrar.

För mig kommer ayurvedan att vara en del i fortsatta Be Happy konceptet och nästa helg är det Stockholm och Steg 3 i kursen. Det ska bli så kul att träffa alla kurskompisar och få lära mig ännu mera. Hör av dig om du vill boka konsultation eller föreläsning!

Love is all I need to fix my world.

1 kommentar:

Anonym sa...

idag har jag rensat och slängt saker känner att jag samlat på mig från tidigare situationer fick lite tankar från simple living att ha de viktigaste sakerna runt sig, blir ännu ett steg mot något som leder framåt så även för dig......
önskar dig all lycka..
ha en god helg////LINA