lördag 28 augusti 2010

Oj, oj snart september!

Det är över 2 veckor sedan jag skrev här. Just nu är det mycket annat som tar min energi och mitt fokus. Skrivandet har helt enkelt inte lockat. Men idag kom suget! Av att titta in här och säga Hej till er alla. Jag har hunnit med Steg 3 på min ayurveda utbildning och det var mycket givande. Vi tittade på ayurvedan ur ett psykologiskt perspektiv - mycket intressant. Vi pratade om vikten av att meditera. Att få tyst på egot för att finna svaren bortom! Fylla på och hämta kraft. Vi pratade om yogan som ett verktyg men det finns ju många andra verktyg. Det viktiga är inte vad vi gör - utan hur vi gör det. Vilken som är vår intention! Är det prestige, krav eller något jag gör lika naturligt som att borsta mina tänder? Även här klingar ayurvedan an hos mig då jag inte gillar när man "måste" göra på ett särskilt sätt. Att just den ena yogan skulle vara bättre än den andra, eller det ena sättet att äta på bättre än det andra, eller den ena behandlingsformen bättre än den andra. Jag älskar att hitta mitt eget sätt att uttrycka mig, finna balans och leva livet mer levande. För mig är frihet, kreativitet, glädje och spontanitet viktigt! Men för att jag ska blomma i dom kvalitéerna behöver jag en viss regelbundenhet, kontakt med naturen och stillhet. Så funkar jag! Någon annan fungerar annorlunda!

Just nu är jag inne i en process där jag avvecklar både Be Happy fysiska butik och även web-shopen. Jag upptäckte att det tog mer än det gav tillbaka. Men dessa vägar har lett mig fram till där jag är idag. Be Happy företaget finns kvar och kommer fyllas med vad som nu ska födas fram. Jag ger mig lite andrum och klappar mig själv på axeln för att jag jobbat så hårt. Motvinden har varit ganska hård men min vison har burit mig framåt. Men det gäller att veta när det är dags att släppa och låta det nya ta form.

Jag känner mig fri igen! Som en fågel som kan sträcka ut hela sina vingar, som kan lyfta för att möta ett nytt landskap. Frodigt, grönt och alldeles underbart.

Be Happy!

3 kommentarer:

Malin sa...

Vilket stort steg du har tagit, Ulrika! Både webshop och fysisk butik läggs ner, det känns lite tråkigt, jag brukar surfa in i din shop och inspireras framför allt när jag är lite p villovägar i vardagen :)
Hoppas att dina drömmar och visioner leder dig på nya stigar!
Kramar
Malin

Anonym sa...

Åhh, blev lite tagen stämmer så bra. Även i mitt liv då jag försöker hitta min väg att må bra. Man blir lite förvirrad av allt men jag testar provar och lär mig, och får många erfarenheter....
All lycka och tack för du delar med dig..///LINA

Anonym sa...

Så fint du skriver, sprid ut vingarna i det nya!!!

Misslycka eller Miss Lycka???

Känner igen mig, form för frihet, regelbundenhet för att ge kreativiten vingar...

Kram o kärlek Erika