onsdag 3 november 2010

Att hålla fokus fast att det blåser runt omkring....

För några dagar sedan skrev jag om vad rädsla kan göra med oss människor. Det utspelar sig ett litet drama i mitt liv som jag kan välja att gå in i eller att hålla mig utanför....Förhålla mig neutral och till ren fakta. Välja ett pragmatiskt förhållningssätt! Hmm....Visst är det ofta så att när man tycker att nu jäklar har jag koll på läget så har man inte riktigt det ändå...Jag har ju inte koll på yttre omständigheter men det positiva är ju att jag faktiskt kan ha en viss koll på min egna reaktioner. Där är yogan så värdefull! Att hela tiden ha kontakt med min inre källa, mitt andetag och veta att jag alltid har tillgång till det lugnet. Jag kan alltid välja kärlek!
Jag säger inte att det är lätt. De senaste dagarna har jag fått erfara helt nya upplevelser av aggressiva människor. Deras sanningar överensstämmer inte alls med min egen sanning. Så kan det vara! Vill jag vara lycklig eller vill jag ha rätt?
Livet är en resa och det gäller att ha fokus på det jag vill uppnå. Att fortsätta tro!!! Fast det blåser ute. Fast att det dyker upp hinder på min väg. Det ger nya erfarenheter och nya infallsvinklar.

För mig är sanning viktig, ärlighet och respekt! Att vara en människa med viljan till det goda!
Ta en dag i taget och göra sitt bästa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det så och vi behöver ständigt påminna oss om vad vår sanning är och vårt mål är. Lätt att följa tidens vingar eller andras krav.
Be happy..!
LINA

Anonym sa...

Bara vara...ingen bestämmer vår sanning utom vi själva. Ingen kan ta ifrån oss vår innersta källa som ständigt flödar oavsett hur de yttre omständigheterna ser ut. Vi får vara i den alltid och hela tiden.

Vårt val blir vad vi väljer att ta in och vad vi väljer att dela.
Allt gott!