måndag 15 november 2010

Gravidtankar!


Igår var det gravidyoga på Yogiana. Anna som håller i passen pratade en del om kosten i samband med graviditet. Det mesta kände jag ju till men det är alltid värdefullt att bli påmind. Jag köpte med en flaska fiskolja Lipolar Balans (flytande) hem. För vikten av Omega 3! Hjärnan består av fett och det är viktigt att få rätt sammansättning av Omega fetter till kroppen, speciellt nu under barnets utveckling i magen. Jag brukar ta linfröolja men Anna menade att om man äter fisk är fiskolja av hög kvalité att föredra då det är mest lättupptagligt för kroppen.
Det finns så många råd och rön när man är gravid. Jag lyssnar mest på mig själv och på det som känns naturligt för mig. Jag är glad att ha yogan vid min sida i graviditeten och alla duktiga människor som har så värdefull kunskap. Gravidyogan är jättebra och det är en mysig stund på veckan att sitta där tillsammans med andra gravida. Att ha helt fokus på mig och bebisen!

Idag på min promenad tittade jag in till kära Ann som jobbar på Waldorfförskolan Tusenskönan i Ramlösa Brunnspark http://www.hbgwaldorf.nu/ Jag är mycket förtjust i waldorfpedagogiken och det blir vårt val av förskola om vi bor kvar i Helsingborg när det är dags för förskolan. (känns ett tag tills dess!) Antroposofin är klok och där finns mycket att hämta! Så tack Ann! för att du delar med dig av dina kunskaper.

http://www.hallbarlivsstil-webbmagasin.com/ hittade jag massa bra info om ekologiska val till baby och barn. Ännu är det en tid kvar innan det ska köpas kläder, sängkläder och annat till den lilla/lille med det är roligt att titta och börja ta ställning till hur vi vill ha det.


Be Happy!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ulrika! Det är så kul att få följa dig och din graviditet! Kramar i massor Heléne