torsdag 20 januari 2011

Solsken i blick!


Idag har det varit blå himmel och sol! Så skönt! Att slippa grå moln och få solljus och naturligt D-vitamin. Jag fikade med en vän på Espresso House i Norra Hamnen på eftermiddagen. Det satt folk ute och drack sitt kaffe. Så det var allt lite våraningar i luften...."Det finns inget bättre än när det vänder"...som Peter le Marc sjunger. (För övrigt en superbra artist tycker jag).

Jag blir mer kreativ när solen är framme, lusten och inspirationen kommer liksom av sig själv.
Nu väntar matlagning och ikväll blir det stekt kalkonsnitzel, ekopotatis, sås och géle. Vanlig husmanskost var vad kroppen ville ha ikväll. Annars har det blivit mycket vegomat på sista tiden. Jag tycker det är kul med matlagning och det känns bra att laga sin egen mat och ge kroppen bra näring tillagad med kärlek - särskilt nu till lilla bebben.

Ryggen har varit bättre idag. Jag gjorde ett kort yogapass här hemma och det mjukar upp så bra. Dagens konstaterande får bli att jag ska undvika varm choklad just nu. Får halsbränna direkt! Överhuvudtaget känns socker inte bra vad gäller halsbrännan. En gravid åkomma som påminner mig om kroppens förändringar. Go with the flow! Men nässelpulvret funkar fin, fint och det är ju tur.

Har ni sett fullmånen ikväll?...som ett stort klot och helt magisk.

Nu mat!!!

Inga kommentarer: