torsdag 14 april 2011

Baby rytm....

Vi börjar hitta en rytm - jag och Linn! Små rutiner som säkert kommer ändras massor av gånger...Men som skapar så värdefulla band. Allt är nytt, både för henne och mig ( och pappa Björn förstås). Idag hade vi besök på BVC kl 09.15 och det krävdes lite planering att vara där i tid påklädda, mätta osv...Men det gick bra! Det gäller bara att ligga lite steget före hela tiden och att inte stressa. Jag ringde Björn när jag satt i bilen och han undrade om besöket tagit en timme. Nej, själva besöket tog nog inte mer än 15 min, men sen skulle det ammas och bytas blöja....på med overallen igen och in i bilen. Så alltihop tog nog en timme! :) Baby rytm....Nu praktiseras mindfulness - att vara i nuet. Jag känner att yogan betyder mycket här. Att andas och bara vara! En bebis är verkligen en påminnelse om vikten att vara i nuet. Varje liten min och rörelse från den lilla får tiden att stanna och man kan bara sitta och titta på sin bebis...i timmar.

Vi lyssnar mycket på Deva Premal och Miten. Det har jag gjort i graviditeten också! Linn verkar gilla musiken och den skapar en skön atmosfär. Vi tar dagliga promenader med vagnen och njuter av vårvärmen. Jag börjar landa så smått i mamma rollen och allt känns ganska naturligt. Lyckan är stor och jag glädjs åt att äntligen få vara mamma. En ny värld...en ny fas i livet....Jag är sååå tacksam!Imorgon är det redan fredag. Det har gått lite mer än två veckor sedan Linn föddes. Känns konstigt att hon inte alltid varit hos oss. Nu är hon mitt allt!

Jag får nog avsluta detta blogg-inlägg nu. Verkar vara dags för amning igen :)

Inga kommentarer: