onsdag 20 april 2011

När hjärtat öppnas....

Du älskade lilla barn vad du öppnar mitt hjärta....en kärlek så stor väller fram i mitt inre.....När jag ser på dig så vet jag att mirakel finns. Du är ett bevis på det! Vår längtan efter dig har varit lång och stark. I vissa stunder tvivlade vi på om du skulle komma. Men innerst inne har jag nog vetat att du skulle komma till oss....När pusselbitar hade fallit på plats och jag var redo...då kom du!

Nu känns väntan värd varenda sekund. Allt är precis som det ska vara

Det gör ont att älska så mycket...Mina tårar kommer ofta....glädjetårar blandat med känslor av sårbarhet. Jag vet att det är först då...när det känns i varenda cell...när jag erkänner min sårbarhet som jag kan öppna hjärat fullt ut och ta emot. Då kommer en lycka som bara växer!!! Jag andas in din doft och smeker din mjuka kind...snusar på ditt sammetslena hår och älskar mer än jag någonsin gjort.



Störst av allt är kärleken

1 kommentar:

Anonym sa...

När jag läser dina ord, väller minnena fram. För snart sju år sedan satt jag också med ett litet knyte i min famn som fick mig att känna precist som du beskriver.
Inte förrän man fått barn vet man vad kärlek är, och den är så oerhört stark.
Ta vara på den här tiden, den kommer aldrig mer tillbaka..kram