måndag 30 maj 2011

Helg med doft av syren...

Vi har haft en underbar helg på Österlen. Närmare bestämt i Brantevik, precis vid havet. Vi kom till stugan i tors kväll. Då hade jag feber och var jättehängig, jag hade fått lite mjölkstockning i ena bröstet och kände mig inte alls pigg. Men vi åkte ändå, kan ju lika gärna vara i en stuga vid havet och må dåligt som hemma - var min inställning. Så vi åkte! Jag älskar Österlen, det är verkligen något med ljuset där. Det är inte för inte som flera konstnärer och författare hämtar sin inspiration där..... i Sveriges Toscana. Jag får också massor av inspiration när vi är där.
Mjölkstockningen och febern släppte redan till fredagen. Jag vaknade kring fem-tiden på fredagsmorgonen av att solljuset sipprade in och kände direkt att febern hade gått ned.När jag tittade ut genom fönstret låg havet så vackert och skimrande därute, så jag tassade ut med kameran för några fina foton.
Vi har haft sköna dagar tillsammans. Linn har gillat vår semester verkar det som och vi likaså...mysigast var det faktiskt att bara vara i stugan. Även om vi gjorde ett par utflykter. Olof Viktor´s hann vi med 2 ggr! Detta ljuvliga ställe med supergó fika.Glassen! gó vänner...prova glassen om ni åker dit. Det räcker med en kula för den är gjord på äkta råvaror och mäktig.
Överallt vart vi åkte såg vi syrenbuskar i skiftande färger, från vitt till mörkaste lila. Syrener påminner om skolavslutning och försommar.
På söndagen var det morsdag och min morsdagsdebut. När jag vaknade blev jag uppvaktad med ett underbart halsband från Temple of Spirited Living. Vilken fin present jag fick av Linn! Temple of Spirited Living´s smycken är unika och personliga och görs bara i ett ex av varje. Mitt hade namnet Healing Moss och är gjort av återvunna mörkgröna glaspärlor. Så vackert!

Jag har fått kraft i helgen och lite mer ro i själen. Vi har landat ännu mer i vår lilla familj. Den lilla stugan kommer vi helt klart att återvända till. Österlen är som alltid kraftfullt! Jag bugar och tar emot.
Peace, Love & Understanding

Inga kommentarer: