fredag 15 juli 2011

Lunch på stan!

Lunch på Inom mat & bar i Helsingborg
Fortsatt regnigt väder....börjar bli lite småtrist att bara gå omkring härhemma. Visserligen lugnt och skönt - men jag behöver lite input. Det blev en rask promenad i parken. Börjar bli sugen på att komma i form igen och raska promenader är en bra början. Det började regna så det blev paus på Björns kontor. Då var det dags för lunch så vi tog en lunch på stan. Jag skojade om att jag känner mig som en lantis som kommer till storstan...;) Lite överdrivet men också lite sant. Det blir en bebisbubbla av vardagen. Med amning, gosande, barnsånger, laga mat, tvätta och bara vara. Jag njuter av det! Men som med allt annat är det viktigt med balansen.
Lunch på stan var perfekt...och trots regnet så råder det lite sommarsoft känsla på stan. Reor och turister, uteserveringar och doft av nybryggt kaffe.
Jag har beställt 2 böcker från BOKUS som kommit idag," Finn din energikod" av Sanna Ehdin och "Ayurveda för ditt sinne" av Janesh Vaidya. Alltid kul med nya böcker och ny inspiration. Sommar brukar vara pockettid för mig...men i år blir det nog inte så mycket liggande på stranden med en pocket för min del. Vad läser du i sommar?
Sitter och bloggar vid soffan och en skål med inspirationskort finns bredvid mig. Jag drar ett till oss!!!
Ler...för detta kort fick jag sist också -
Det jag fokuserar på växer. Jag väljer bort negativa tankar och fokuserar på det som jag vill ha mer av - lycka, glädje, pengar och lugn.
Med dom orden önskar jag trevlig helg och jag läste på en löpsedel att solen kommer tillbaka. Yes! Sommarens löp är väl inte dom allra trovärdigaste..... men det klart att solen kommer tillbaka.

Inga kommentarer: