tisdag 23 augusti 2011

Stockholm i mitt hjärta.....

Imorgon sticker vi på Stockholmsturné....Björns ska iväg på jobb och jag och lillan hänger på. Det känns lyxigt och kul att vi kan hänga med när "pappa" ska iväg på jobb. Behöver input i mitt mammaliv! Det blir inte så mycket Stockholm egentligen.... för vi ska bo hos min syster med familj i Alsike. Linn ska få hälsa på sina kusiner för första gången. :) Men på måndag blir det Stockholm och övernattning på hotel. Vi har en förmåga att hamna på Östermalm. När jag gick min Ayurveda kurs var 2 tillfällen på Yogayama där jag trivs bra. Så då var det Östermalm som gällde. Det finns ju flera sidor av Östermalm och jag har hittat mina smultronställen. Östermalmhallen är mysigt, Blueberrylifestylehar alltid något kul att erbjuda, Sundloef Organicshar bra utval av ekologisk hudvård. En annan mysig butik är Mad Elf Art på Sibyllegatan där finns utvalda klädmärken, hudvård och annat smått och gott. Varje besök hittar jag något nytt ställe jag gillar. Det är nära till Djurgården där jag älskar att promenera. Rosendals trädgårdar är underbart året runt. Det är något speciellt med Stockholm, jag gillar att tanka energi där. Så lite Stockholm i mitt hjärta är det....men störst plats har Skåne när det gäller platser...i Sverige i alla fall. ;)
Det ska bli skönt att komma iväg lite. Härligt att träffa systrarna! Det är roligt att resa...det ger nya perspektiv på tillvaron. Bäst är att vi får vara tillsammans lilla familjen. Förena jobb med nöje!
Linn mår bättre och jag tackar Gud för det. Det var jobbigt att se henne ha ont. Huuuu...nu stärker jag henne med homeopati och nyttiga tarmbakterier som jag intar och ger henne via bröstmjölken. Det är finurligt det där med amningen och jag är så tacksam att det fungerar för oss. Läste en mycket intressant artikel om amning - klicka här om du vill läsa. Den gav mig ännu mer tilltro att lyssna på mitt hjärta och göra val utifrån det. Lita på naturen och leva Nära den.
Over & Out för dagen.

Inga kommentarer: