måndag 8 augusti 2011

Vardag!

Idag har Björn börjat jobba igen. Det kändes segt både för honom och mig. Som egna företagare brukar det här med vardag och ledighet inte spell så stor roll. Man gör det man älskar! Men i år känner jag ett motstånd... Ja, för egen del fortsätter jag ju min mammaledighet... men att Björn börjar jobba känns motigt. Det har varit så värdefullt att få vara lediga tillsammans som familj. Så idag har jag lite sådan där vemodskänsla som när skolan startade efter ett långt härligt sommarlov. En seg känsla... och jag vill ha mer sommar!
Hur som helst har vi haft sköna veckor och helgen i Köpenhamn var ett bra avslut på semestern. Det er en dejlig stad med ett stort utbud. Vi har mest strosat omkring i butiker och bara "hygget" oss.
Nu ringde precis telefonen och en kompis kommer förbi med sin dotter på fika. Vad kul!
För det är just det där härligt spontana jag gillar med semester. Ta dagen som den kommer och ha fina möten med nära och kära. Den där öppenheten som finns i människor under ledighet vore kul om vi kunde ta med oss in i den mörkare årstiden. Så mer spontanitet, kärlek, skoj och lek åt folket!!!

Inga kommentarer: