söndag 11 september 2011

En konstig dag.....

Idag är det den 11 sptember. 10 år sedan den förförliga terroratacken förändrade världen. Det är även min bästa väns födelsedag. Det är söndag....för mig har det varit en konstig dag. Inget särskilt har hänt...men jag har känt mig låg och ojordad. Lite snurrig! Det är fullmåne imorgon och den känns av. Märker du av fullmåne? Jag brukar göra det men det varierar på vilket sätt...mer känslosam, trött, irriterad, tung i kroppen eller klar i tanken och full av energi. Men idag är vi låga här hemma. Även Linn verkar påverkad...Björn håller på att sätta upp lister och jag sitter här mitt i "byggröran" och bloggar. Hemmet känns lite upp och ner men det kommer bli såååå fint tills vi ska fotografera.
Terrorattack! usch...overkligt att tänka tillbaka på. För så många människor blev livet aldrig detsamma mer. Kanske inte för någon....Det händer hemska saker varje dag. Människor dör varje dag..i krig, svält och sjukdom. Går det att ta till sig? Löser det något att bära andra människors smärta? Mmmm.....på ett plan hänger vi ju alla ihop. One for all - all for one....Men jag väljer att tro att det bästa, största vi kan göra är att leva utifrån våra hjärtan. Vara i kärlek, välja utifrån kärlek. Gräva där vi står och vårda vår egen trädgård på allra bästa sätt. För det ljusa, goda vinner alltid. Jag tittar ytterst sällan på Nyheterna och det är ett aktivt val. Jag väljer det ljusa och vet ändå att det finns människor som lider. Jag skickar ljus och kärlek till vår kära planet. Är tacksam för det jag har! Såååå tacksam!
Jag tittade på Mia Skäringer igår. Wow! vilken kvinna som delar med sig av sitt själv på ett så träffande ironiskt sätt. Bakom hennes ibland vulgära skämt finns en sorgsen, sårbar och naken kvinna. Så är det väl för oss alla. Vi bär på smärta men kan välja att släppa den. Hur vi gör det kan ju variera....Men genom att förstå att vi alla innerst inne är ganska lika tror jag vi kan avdramatisera utan att förringa våra känslor.
Nu vaknar min skatt och jag avslutar dagens inlägg. Det blev mest lite spontana reflektioner av dagen....
Skön söndagskväll till dig!

1 kommentar:

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Härliga, spontana reflektioner!

Önskar dig en härlig vecka!