torsdag 16 februari 2012

Det töar....

Regndroppar mot taket och snöras. Undrar just om det är slut på kylan nu? Jag har i alla fall garderat med ull underkläder till mig och Linn. Från Minimundus....  så mjuka att även jag kunde ha det som annars är känslig för ull.

Igår var vi i Helsingborg och slutförde vår husförsäljning. Det kändes verkligen som avslutat nu, Helsingborg och Ramlösa. Konstigt ändå vad snabbt det går att skapa ett nytt HEMMA. Inget sorgligt alls med att besöka gamla hemmet. Helt neutralt! Skönt att åka tillbaka till Båstad igen. Här finns allt vi behöver. Jag konstaterade det på alla hjärtans dag. Fick för mig att baka en mandeltårta som alla hjärtans dag mys till oss. Slut på grädden! No problems, ICA Gammelgården 5 min hemifrån. Dit kommer även paket när jag handlar på nätet :). På vägen hem blev det ett besök på Vera's förtjusande lilla blomster/ inredningsbutik (2 min ) från oss. Där finns massor av vackra saker, snygga väskor, armband, väldoftande cremer, blommor, krukor, kuddar och massor av annat kul. Besök! när du är i Båstad. Vi köpte alla hjärtans dag present från Linn till pappa och stor bukett orange tulpaner. Granne med Björns blivande kontor ligger franskinpsirerade Bistro Grodlår &Timjan - Där vi hämtade in varsin förrätt till alla hjärtans dag middagen. Perfekt!
Vera´s i Båstad - värt ett besök.


Smakfull granne!



Mandeltårta - för recept på bottnen klicka här.


Gräddig puss!
Jag gillar att ha nära till det där lilla extra samtidigt som naturen och havet är precis utanför. En lyckokänsla letar sig in! Nu kommer den där känslan vi saknade från första stund. Allt måste få ha sin tid.
Oj! redan fredag imorgon. Veckorna går så snabbt. Det är ju inte långtråkiga dagar med en snart 11 månaders tjej som håller sin mamma sysselsatt. Men imorgon är pappa ledig och jag ska till Helsingborg och växtfärga håret hos Ulrika på Goodness. Ska bli skönt att bli ompysslad. Växtfärgerna är så snälla mot håret och blir sådan lyster utav. Kan lägga in en bild på resultatet.
Nu ska jag bläddra i en läcker bok som kom från Bokus idag - Food for thought av Ulrika Holm.


Trevlig kväll!

Inga kommentarer: