lördag 1 september 2012

Ont!

Något har hänt med min vänstra axel. Misstänker att jag vridit till någon muskel när jag burit Linn i bärsele på ryggen. Eller rättare sagt när jag överambitiöst skulle visa Björn att jag kunde få upp henne själv på ryggen. Det började som en liten smärta innanför skuldran, uppåt axeln. Plötsligt fick jag skitont. Hem till lägenheten och inta sängläge. Det var nästan omöjligt att hitta en ställning som ej gjorde ont. Har inte sovit bra i natt. Idag gör det fortfarande väldigt ont och särskilt i vissa lägen. När Linn står och sträcker upp sina små armar och säger Bär förklarar jag att mamma har ont men hon verkar inte bry sig :)
Usch, vad jobbit det är med smärta. Har tack och lov inte ont särskilt ofta i min älskade kropp. Men tänker på människor som går runt med ständig värk. Måste vara otroligt påfrestande för humöret.
Jag känner mig besviken att detta kom just nu när jag börjat med yogan. Men allt har en mening och då får jag väl yoga på annat sätt. Stilla yoga, meditation och andningsövningar. Jag satte mig för en stund sen och försökte andas mig igenom det onda i axeln. Gick sådär men jag vet att jag är otålig. Vill ha resultat omedelbart.
Här är mulet idag och jag tog på mig långärmat när vi åt frukost på terassen. Det ser ut att hålla i sig ett par dagar för att sedan bli varmare igen.
Idag vet jag inte vad vi ska göra. Kom av mig lite av den här smärtan. Men vi har många dagar kvar här på ön så det är OK med en lugn dag hemma. Vila bort det onda kanske är det bästa.
Liten lägesrapport lör förmiddag från Santa Catalina, Palma.
Pappa och dotter verkar inne i något samtal.

Inga kommentarer: