söndag 2 september 2012

Regnig förmiddag!

Ler lite åt att det regnar även här. Inser igen och igen att det inte går att fly från något eller till något. Allt är perfekt hela tiden! Precis som det är. Vi åt frukost inomhus. Efter citronvatten och grön drink blev det ett glas rismjölk och Renée Voltaires Smoothie Mix, grekisk yoghurt med lite lokal honung, blåbär och mandlar, avocado och yogi té. Efter frukosten blev jag trött igen och la mig i sängen och fick sällskap av Linn som just nu är väldigt mammig. Det går bra med pappa också men är jag i närheten vill hon oftast ha min uppmärksamhet. Inte konstigt, jag är ju mest med henne. Men dessa veckor är vi tillsammans hela familjen lika mycket och det mår vi alla bra utav.
JA! Min axel är så gott som bra idag. Otroligt! Jag provade att yoga en stund men då kände jag aningens smärta och valde att bara ligga på golvet och andas. Slappna av i hela kroppen. Känns som jag har eftersatt sömn att ta igen. Ett behov som blir mer tydligt nu när jag slutat amma och vi har kommit in i en ny fas i familjelivet.
Framåt dagen sprang vi över till ett café tvärs över gatan. Mycket  är stängt idag när det är söndag. Men ett och annat ställe har öppet. Jag tog en liten hallonbakelse och en cappuccino. Jag hade slängt i ett par linnebyxor och en blus i packningen och det behövdes idag. Frös faktiskt när vi kom ut. Men nu har regnet upphört och solen verkar komma tillbaka i veckan. Det är lite charmigt att få uppleva olika väder här på ön. Vi vill ju prova på vardagslivet här och det innebär ju mer än strandliv.
Björn har städat lägenheten idag. Just nu går tvättmaskinen och kyckling ligger på marinad i lokalt vin som Björn blev rekommenderad i saluhallen. Sedan ska det hackas i lite färska örter och till det steker vi  grönsaker. Matlagningen här blir enkel och grönsaks utbudet är stort.
Jag spånar på min nya hemsida. Vad vill jag förmedla? Vilka kunder vill jag nå? Vad har jag att erbjuda? Ganska mycket känner jag men det gäller att få till det på ett bra sätt. Det känns kul att starta igång Be Happy igen. Jättekul! Jag har så många idéer så utmaningen ligger i att förenkla och helt enkelt komma igång. Inte krångla till det. Ett ordspråk från en bok av Paulo Coelho som dyker upp lite då och då för mig är "Djävulen sitter i detaljerna". Just så är det. När jag börjar tänka för mycket så krånglar jag till det. När jag går på känslan och det jag känner i mitt hjärta utan att värdera så flyter det oftast på bättre.
Nu har vi snart varit här en vecka. Tiden går snabbt samtidigt som det finns ett lugn i att vara här en längre period. Känns som att första veckan varit någon form att rensning. Mens, lite huvudvärk, ont i axeln och många känslor som kommit upp. Lite åska och regn på det! Så nu hoppas jag på en ny fas. Uppbyggnad! Det passar fint. För att nå dit vi vill måste vi ibland känna mindre behagliga känslor. Vara öppna för det som vårt hjärta vill säga oss. Inte göra motstånd. Jag har min vision framför mig. Den består nog mer av en känsla en av exakta mål. Det är även något jag uppmanar mina klienter till när jag coachar. Känn känslan inom dig av det du vill nå uppnå. Om vi går in i detalj så kan det hända att vi missar det livet ger oss för att vi väntar på att det ska vara på EXAKT DET SÄTT VI TROR. Kanske är det ännu bättre och större än vi hoppats. Var öppen! Släpp begränsningar och hinder. Det hör inte till den nya tid vi faktiskt lever i här och nu. Fast vi har alltid ett val. Den fria viljan! Vad väljer du?
Nu ser jag att solen kommit fram. Bakom molnen väntar alltid solen. Även om vi hemma i Sverige ibland får vänta väldigt länge. Det gör oss kanske till ett tålmodigt folk. :)
Utsikt på väg från city till Santa Catalina där vi bor.



Inga kommentarer: