måndag 3 september 2012

Ny vecka!

Nu har vi varit här en hel vecka. Vi konstaterade tidigare idag att det är stor skillnad att semestra här och som nu - att ha en form av vardag här.
Vår dag idag. Björn uppe vid sex och tränade. Jag och Linn vaknade halv åtta. Citronvatten och yoga. Underbart att ha kommit igång igen. Inget långt pass men ändå känns det skillnad efteråt. Sedan gröndrink (för er som undrar är det en mix från Renée Voltaire på Vetegräs, Spirulina och Mynta. Idag blandade jag med rismjölk och det funkade fint). Frukost på terassen, bättre väder idag. Sedan lite allmänt plockande här hemma. Björn jobbade!
Vid elva blev det en cappuccino på "vårt" café nedanför där vi bor. Sedan tog jag och Linn en promenad. Vi hittade en ny lekplats och sedan somnade hon i vagnen. Jag passade på att gå förbi Earth Yoga och kolla vilka pass som passar mig. Ska dit på tors fm på ett Vinyasa pass. Studion ligger nära där vi bor. Känns kul att gå på pass och det var längesedan. Blir ju mer dynamik att träna i grupp än hemma. Behöver yoga inspiration och längtar efter mer kraft i rörelserna. Jag är på gång, det känner jag. Smidigheten är det inget större fel på men mage och lår känns lite svaga.
Vi tog lunch ute idag och för mig blev det sallad med grillad getost. Sen skulle B köpa sladdar till datorn och vi hängde på. Vi skippade vagnen då Linn inte vill sitta så mycket där ändå. Bärselen funkar bättre just nu. Men det blir rätt tungt efter en stund.
Vi hade en jätte rolig eftermiddag och upptäckte nya sidor av Palma. Gick bort till Plaza Espana och sedan blev det glass på Plaza Mayor. Det är gott med glass i värmen men idag kände jag direkt att jag blev slemmig i halsen av mjölken. Mmm....Läser just ni Råsmart familj, superbra bok. Ulrika som är författare skriver om att äta 80% bra mat och 20% bus(sådant som är gott men kanske inte fullt så bra för oss). Bra regel tycker jag. Malin Berghagen skriver om samma i sin yogabok. Jag märker att det är ungefär sådana avvikelser jag kan göra. Jag kan verkligen njuta av en glass MEN känner oftast att det inte är det bästa för mig. Men livet har många sidor. Ibland väger det ena upp för det andra.
Vi var inte hemma förrän sju. Tiden går snabbt när man strosar omkring. En varm och härlig dag. Det blev middag hemma. Grönsaker och kyckling. Nu Yogi te och blogg!
Liten Linn!

Plaza Mayor

Chocolat Factory - Mums!

Nästan "hemma"!

Det var vår måndag. Vi sitter båda två och knattrar på varsin dator. Det blir inte så mycket arbetstid för min del dagtid. Linn kräver sitt :) Kanske hade jag räknat med mer arbetstid...samtidigt är detta en resa på många plan. Vi skrev ned våra mål med resan när vi kom hit och vi får utvärdera när vi kommer hem.
Vi har tagit ett steg vi länge velat göra. Vi är nu mitt i det. Det är en process och innebär inte skratt hela tiden. Men en go, härlig känsla och emellanåt glimmar det till av något pirr inombords. Att vi skapar vårt liv hela tiden. Hur vill vi ha det? Vilka begränsningar sätter vi upp?
Vi hade inte kunnat tänka oss i vår vildaste fantasi att vi skulle tillbringa en månad på Palma för ett år sedan. Då såg vi mer hinder än möjligheter. Men så ändrade vi på något. I vårt fall sålde vi huset och valde att hyra. Björn "shapade" upp sitt företag och vi valde vår egen väg i familjelivet. Ingen dagiskostnad utan vårdnadsbidrag istället. Vi kan hjälpas åt med Linn och ändå jobba båda eftersom vi har kontoret dörr i dörr med vår bostad. Be Happy blir mest eftermiddag och kvällar/helger. Det är inget traditionellt mönster vi följer. Vi kör på vår grej! Jag känner en stor tacksamhet över att kunna ha det såhär. Att få tillbringa så mycket tid med vår dotter.
Vi har ett dagis på innergården här i Palma. Ja, lite komiskt. Idag var första dagen efter semestern och ett himla levande. Skrikande barn! Usch, det kändes i mamma hjärtat. Jag har full förståelse över att en del "måste" lämna barn på dagis när dom är 1 år men det känns ändå lite sorgligt. Det tycker jag. Utan dömande. Bara en reflektion.
Kära ni! Vad kul att ni läser och följer min resa. Tack! för kommentarer och jag vet att det är lite krångligt att lämna. Vet inte varför och inget jag kan påverka. Så extra Tack, ni som tar er den tiden.

Mitt yogi-te budskap för kvällen:
Each happiness is part of others happiness.

Inga kommentarer: