tisdag 4 september 2012

Lugn kväll!

Jag sitter på vår terass och runt om mig hörs sorl från grannarna som har fönstren öppna, en hund som skäller, en båt som tutar på havet. Kvällen är ljummen och skön. Linn sover och Björn har lagt sig för han fick feber i kväll. Kanske någon förkylning som börjar så eller är han bara trött och behöver vila. Han är mer Pitta än vad jag är. Pitta/ Kapha och kan köra på hårdare än vad jag kan. Han är envis och uthållig. Men ibland behöver han också ta ett "break". Tror att det lugna tempot här nere "hasta manjana" får honom att relaxa fast att han jobbar. Då passar säkert kroppen på att säga sitt. Sömn brukar vara bästa medicinen.
Jag var ute en sväng innan och köpte japansk Take Away. Lite dumplings och annat gott. Men åt för mycket och för sent. Så nu är det kokt vatten som gäller. Jag märker att jag mår mycket bättre när jag inte äter så mycket på kvällen. Nu är magen svullen och känns uppblåst. Så nu vet jag det - IGEN.
Vi har bara varit på stranden en gång sedan vi kom hit. Det har varit lite mulet eller har vi haft annat för oss. Men om B mår bra i morgon så blir det stranden på eftermiddagen. Jag blir lugn och relaxad av värmen. Idag har det varit alldeles lagom varmt. Gjorde min yoga utomhus i morse och tycker det händer mycket i kroppen bara på några dagar. Vissa låsningar är redan borta. Andetaget lite djupare. Mmm...skönt!
Är inte särskilt skrivsugen i kväll. SÅ lägger upp lite bilder från dagen. Håll tillgodo! Jag ska ta en bok och krypa ned i sängen. Ciao!






Inga kommentarer: