måndag 10 september 2012

Hola!

Ljummen och skön kväll. Jag ligger ute på terassen och någon spelar gitarr här bredvid. Kvällarna är nästan bäst. Det är det jag saknar med Sverige. Att kunna vara utomhus på kvällen och slippa frysa. Underbart!
Jag mår bättre och är lycklig över det. Idag har jag suttit en stund på "vårt" café El Perrito och jobbat. När jag väl fick en stund stod det först helt still i kreativiteten. Jag skulle sätta texter till hemsidan. Vad ska jag skriva? Hur ska jag få ned allt jag känner, vill förmedla och behöver på ett snyggt och tilltalande sätt? En kopp grönt te och en stunds surfande på andra sidor för att hitta inspiration och jag lyckades i alla fall få ned en bra början. Björn och Linn kom ned efter en stund och vi tog lunch vid framåt tre. Så är det här - slow tempo. Emilio Ingrosso hänger också på vårt fik samt väldigt många fler svenskar som bor på ön. Det är svenskar som driver stället och man kan få både laxpudding, janssons och chokladbollar. Det är litet och väldigt charmigt. Jag gillar det! Efter lunch tog vi taxi till närmsta strand som heter Platja Ca´n Pere Antoni. Dit åker man inte för att det är någon direkt charmig strand utan helt enkelt för att ta ett dopp och sola en timme. Det är gångavstånd från stan. Vi har inte legat mycket i solen. Bara någon timme ett par eftermiddagar och då ganska sent. Vi är ju inte här för att sola men visst är det skönt att ligga på stranden en stund. Jag älskar havet! Vi tog något att dricka på ett ganska schysst ställe intill stranden.


Livet är härligt och vi trivs bra. Nu kom just B med lite sen Take Away. Om två veckor är vi i Båstad igen....men först ett par Mallorca veckor till. KRAM!



Inga kommentarer: