torsdag 11 oktober 2012

Äntligen sooool!

Humöret höjdes sådär trippel mycket av denna soliga vackra höstdag. Äntligen kom inspirationen och lusten. I dom där dalarna är det inte alltid så ljust och lättsamt men när men väl varit där så är det oftast med lättare bagage man klättrar vidare. Igår sprack min ballong. Det var en liten händelse som gjorde att jag gick in i oro och plötsligt kom dom förlösande tårarna. Jag kunde inte hejda gråten som ville fram. Efteråt kändes det lättare att andas. När jag var ute på gården började jag prata med en granne och upptäckte plötsligt hur trevlig hon var. Som att min förlösande gråt öppnade upp för mer glädje. Förstår du hur jag menar? Som att jag i gråten lämnade tungsinthet och glädjen som finns där fick lättare att komma fram.
Idag skiner solen! Älskade sol. Blå himmel och färgsprakande löv...då är hösten som bäst.
Jag har bakat bananmuffins och chokladkakor med solrosfrön. Lotta, Leia och Tilde kommer snart på besök. Barnen har studiedag. Linn sover och laddar för en eftermiddag med bus.
Vi ska först käka middag. Kalkonkorvstroganoff och ris...barnmat :) Sedan blir det nog lekplatsen och fika. Vill ju ut i solen!
Jag tänker ganska mycket och ibland för mycket. När jag utgår från hjärtat blir det lättare och mer flow i tillvaron. När jag tömmer mig på tidigare dramer och antaganden blir det enklare att leva. Ibland känns det som att jag sitter fast och tycker det bara är samma, samma. Jag vill sååå mycket med Be Happy men tiden räcker inte till riktigt när jag är hemma med Linn. Det är OK! Det händer saker ändå. Jag vet det. Jag lägger nu en plattform för någon väldigt bra. Dels ger jag min dotter en trygg och bra tillvaro. Den kan vara ganska enformig ibland men i det blir hon trygg och utvecklas. För henne är det jättekul att hjälpa mig att plocka ut tvätt ur torktumlaren eller diska. Vi har mycket vardags pysslande här hemma. Jag kan inte följa lusten helt och sitta vid datorn och skriva så fort inspirationen kommer. Så är det just nu. Men jag hinner känna in hur jag vill att mitt Be Happy ska vara. Jag formar i tanken och får insikter. Det är en så kort period som barnen är små. Jag vill vara nära. Men jag behöver också mitt egen space. Det är det där jag pusslar med i mina funderingar. Hur jag ska få till det på bästa sättet.

Há en fin dag!

Inga kommentarer: