tisdag 9 oktober 2012

Hoppsan!

En hel vecka sedan jag skrev på bloggen. Inspirationen är inte på topp i regnet och blåsten. Så är det bara. Tycker inte alls det är så himla kul med höst och blir bara lite små irriterad av att höra något kläm käckt om att tända några ljus, baka en äppelpaj, hoppa i löven och sticka nya raggsockor. Förlåt alla som älskar höst och vinter, förlåt alla som har det svårt och slåss med sjukdom och annat. Det är inte för att förminska någon annan jag skriver detta. Det är bara för min egen skull. Det handlar inte heller om att klaga och gnissla tänder pga av trist väder. Jag kan också tycka hösten är vacker....Men lite väl lång. Skulle jag fylla den med äppelkaka skulle jag nog rulla fram ;) Nej min tendens till nedstämdhet är bara ett naket konstaterande av att jag känner mig mer levande och avslappnad vid varmare breddgrader. That´s it! Min utmaning och min resa. Mycket har kommit upp och ställts på sin spets sedan vi kom hem från Palma. Vad vill jag med mitt liv? Vad vill vi med vårt liv? Möjligheterna är oändliga! Intuitionen säger sitt och förnuftet något annat. Vem vill jag lyssna på? På tal om att lyssna var jag på föreläsning i söndags med Björn Lindeman. En man som gått från livet som framgångsrik affärsman till att bryta helt med den tillvaron och leva 17 år som munk. Jag hade inga som helst förväntningar på denna föreläsning men den var kanon bra och mycket påfyllande. Lite som en lååång meditation. Hans sätt att framföra sitt budskap om att stilla sig och låta sitt inre få mer space var inte nytt i sig men mycket äkta. Det berörde mig verkligen. Du kan lyssna på hans sommarprogram här.
Nu sitter jag och jobbar på kontoret i Båstad. Här blåser det friska vindar och i natt vaknade vi av att det haglade. Dagen igår var väldans trevlig med besök i Ljunghusen hos våra vänner fam Skogberth/Jönsson. Härligt att kunna umgås mitt i vardagen. Lotta jobbar i deras företag och kan planera arbetstiden ganska fritt. Björn skulle jobba i Malmö igår. Jag, Lotta och Linn käkade lunch hemma hos dom och sedan tog vi en promenad för att möta upp flickorna i skolan. Leia och Tilde blev så glada av att Linn mötte i skolan och visade stolt upp henne för sina kompisar. Linn var i sitt esse och fick all uppmärksamhet. Björn och Klas kom hem när dom jobbat klart och vi avslutade dagen med ett glas champagne för att fira deras bröllopsdag och sedan en god middag. Vi körde hem på kvällen igen. En bra måndag helt i min smak. Goda vänner är en rikedom.
Det blir ett vardagligt inlägg idag. Jag ville bara säga Hej och att allt är OK. Sköt om er därute! KRAM




Inga kommentarer: