söndag 12 maj 2013

Att flytta från eller till.....

Häromdagen funderade jag en del på om jag flyttar från Båstad eller till Palma. Kom fram till att jag flyttar till Palma. För ett halvår sedan hade jag flyttat (flytt!) från Båstad. Då hade vintern och kylan grepp om mig och tristessen i en sovande liten by vid kusten. Jag trivdes inte här. Men allt eftersom månaderna gått så trivs jag bättre och bättre här i Båstad.
Omgivningarna är bland de vackraste i Sverige. Här finns det mesta jag behöver (utan en trevlig yogastudio och lite fler caféer). Charmen det medför att bo lite såhär på landet fast ändå inte..... har sina poänger. Här kan du göra avtryck om du önskar eller vara anonym. Storleken på Båstad är tillräckligt för både och.
Vi bor granne med Bistro Grodlår & Timjan och det har definitivt sina fördelar när man uppskattar god mat och gärna "droppar" förbi på ett glas bubbel på väg hem från ICA sent en fre em. Att fika På Sands Bakficka en lör em med sojalatte och smörrebröd blir lätt en vana. Öppna förskolan Bubblan är ett helt OK tillhåll en mån förmiddag särskilt när Linn får bestämma. Mitt i den här känslan av förnöjdsamhet känns det ännu bättre att flytta TILL Palma. Jag gillar inte att "fly" saker. Jag gillar att vara "klar" med saker och att fortsätta framåt! Det enda som skrämmer mig är att stå still..... Att sluta utvecklas och våga följa mitt hjärta.
Det innebär ju inte att behöva flytta hela tiden. Vad ens hjärta vill och vad som är just VÅR egen sanning är ju helt olika. I mitt fall/ vårt fall är det just nu att följa drömmen om att bo utomlands.
Men det var en skön känsla det där att jag inte flyttar från utan till något. Sverige finn kvar och Båstad likaså. Dessutom tror jag inte vi flyttar hit igen. Men "you never know".......

Just nu titter jag ut genom fönstret. Det regnar! Ler...det blir skönt med 300 soldagar om året istället för 300 regndagar. Lite överdrivet kanske men oj vad det regnat detta 1,5 år vi bott på Bjäre.

Det var andra blogg inlägget på ett par dagar. Börjar värma upp mig...det blir bra det här....känns kul att ha "flyttat" in på min nya blogg.

Há en skön söndag eftermiddag.

Därhemma på vår gård.....





Inga kommentarer: