fredag 14 juni 2013

Laddar inför Palma!

Jag stannade i Båstad idag. Dock slutade regnet och solen skiner faktiskt nu. Men det blir en tur till Helsingborg i morgon. Jag ska klippa mig för mitt hår känns trist. Vi har så hårt vatten här i Båstad (mycket kalk i det) och det gillar INTE mitt hår. Kanske därför det är trist men funderar på att klippa upp det. Återkommer med resultat i morgon.

Eftermiddagen har ägnats åt fika på Bakfickan och hämtning av paket + shopping. Laddar för Palma och ett ännu sundare liv. :)

Solcreme

Det har blivit svårare att hitta naturligt solskydd sedan zinkoxid förbjöds. Men nu har jag laddat med gamla favoriter från Marja Entrich. Jag sålde dessa produkter i 6-7 år. Jag var tom säljledare och har haft MASSOR av "Hudvårdspartyn". Inom ME lärde jag mig otroligt mycket om huden och hälsa. Där uppstod mitt STORA intresse för välbefinnande och jag har många roliga minnen från den tiden. Men så kom annat in i livet och jag har inte använt produkterna på många år. Men nu har jag beställt en laddning solskydd av en kär vän och ME-kollega Malin. Biobrun sfk 15, biobrun sfk 10, Fuktkräm med aloevera och solstift. Så nu kan vi möta medelhavssolen solsäkert. Hojta om du behöver Me-återförsäljare så slussar jag vidare. 

Chlorella

Ett av världens bästa superfoods är sötvattensalgen Chlorella. Den finns både i pulverform och tablettform. Just nu kör jag 5 tabletter om dagen men ska öka antalet eftersom jag käkat dom rätt länge nu. Chlorella är ingen "medicin" utan rätt och slätt alger fast i tablett form.
mellanbild





Chlorella Vulgaris är en sötvattensalg som odlas i öppna bassänger. Natures Chlorella är 100% ekologisk och är Kravmärkt. Den är certifierad av bl.a Naturland i Tyskland. Natures Chlorella har en krossad cellvägg och därför ett optimalt upptag av näringsämnen. Chlorella är en av naturens rikaste källa av klorofyll. Innehåller 60-65% protein och är således bra för vegetarianer/veganer.
Används bl.a för:
  • stöder ett normalt immunförsvar
  • energinivåerna
  • dålig kroppslukt 
  • avgiftning
  • dålig andedräkt 
  • normalt järnvärde
  • detox
  • balansera normalt blodsocker
  • göra kroppen basisk
Innehåller naturligt förekommande, bl.a:
Klorofyll, chlorella extrakt, de essentiella fett- och aminosyrorna. Folsyra, järn, karotener och många andra lättupptagliga vitaminer och mineraler.

Beställ här!


Skor

Nya "walkingskor" Reebok Traintone (tror det är dom där skorna för fastare rumpa :)) men jag köpte dom mest för att dom kändes sköna och var på extrapris på Sportshopen i Båstad). Behöver verkligen nya skor för raska promenader. Planen är att promenera mycket längst strandpromenaden in till Palma från där vi bor och i Bonanovas backiga kvarter. Fina tycker jag!


Inspiration

Böcker, böcker....Dessa beställde jag från Bokus häromdagen och dom kom idag. Kanske inte så smart med tanke på packning till flytten. Men Björn konstaterade att det är ju tur frakten inte betalas per kg utan per pall. ;) Jag älskar mat och kommer skriva mycket mer om mat framåt. Här ny Raw Food inspiration och även en fin bok med Paleo mat (stenåldersmat). Det jag hoppas få är ny mat inspiration och nya smakupplevelser. Paleoboken verkar ha en hel del schyssta kakrecept utan vanligt mjöl men med mandel- och arrowmjöl. Får skriva mer om det när jag hunnit baka.


That all for now folks!!!

2 kommentarer:

annika sa...

Tack för matnyttiga tips. Återförsäljare av solkräm i Örebro?

Unknown sa...

Vad roligt det är att få följa dig igen! Hoppas ni har en skön lördag.

Har din dotter börjar på dagis eller hur har ni gjort med det? Vår Frans började i april och då var han ju 2,5 år och det har gått jättebra. Han tycker det är roligt att gå dit. Vera har nu slutat på dagis och till hösten blir det förskoleklass. Himmel så fort det har gått! Till hösten ska hon stå här utanför och vänta på bussen VARJE vardag, det blir lite konstigt.

Så snygg du är som modell för Rosenlynck! Så roligt att få medverka där.

Du får självklart vara med på min blogg med ditt företag. Återkommer med frågor snart...

Kram
anna