fredag 7 juni 2013

Umgåtts med vänner!

Vi har haft två sociala dagar och vackert väder. Vad det blir enkelt att umgås när det är sommar. När man kan ses ute och inte behöver planera så mycket. Ta dagen som den kommer. Det enda som inte varit hundra dom här dagarna är att jag varit lite små seg och haft huvudvärk.
Det är mycket nu med allt som ska fixas innan flytten. Tror bla det är därför jag är seg. Jag brukar funka så när det blir för mycket så kommer huvudvärken som att jag undermedvetet skapar den för att få vila. Då måsta jag släppa kontrollen och Björn får ta Linn varken han hinner eller inte. Jag inser att vi skulle behöva en barnvakt att ringa in emellanåt. Det blir prio i Palma. Jag har nog inte riktigt känt behovet så tydligt tidigare. Men nu gör jag det. För något jag skulle göra på 1 timme tar nu 3 timmar med en liten som kräver sitt. :) Det är därför jag börjar flytt städa nu. För jag vet att det tar tid.

I alla fall gó vänner har det varit sköna dagar. Igår var vi på nationaldags lunch hos nyfunna vänner här i Båstad. Jag träffade Ulrika på Öppna förskolan i Båstad när vi var där med våra döttrar. Vi hade en hel del gemensamt när vi började snacka. :) Jag blir alltid så glad när jag möter någon likasinnad. Ulrika driver Blueberry Lifestyle i Stockholm. Hon startade första butiken på Sibyllegatan år 2006 och idag driver hon 5 butiker. Blueberry har varit en inspiration för mig i mina verksamheter.
Har du inte besökt butikerna så gör det!!! Underbar mat, smoothies och massa annat kul.

Blueberry Lifestyles butik på Sibyllegatan/Östermalm.
Ulrika har även skrivit en härlig livsstilsbok om mat, Food for thought. vilken jag varmt kan rekommendera alla som gillar raw food, smoothies, soppor, goda röror mm. Det är en av de böckerna som får följa med oss till Palma.
Så här ser boken ut!
Idag har vi haft Wivecka och hennes dotter Hanna här. Wivecka och jag har känt varandra i närmare 6-7 år. Hon är en färgstark, varm och underbar människa som jag alltid blir glad av att träffa. Hon driver sin fina eko salong Carpe Naturam i Ramlösa. Där doftar ljuvligt och hon ger dom bästa behandlingar. Så bor ni i Skåne, skippa kemisk hårvård och boka tid hos Wivecka. Hälsa från mig!
Här råder det lugn och harmoni. Carpe Naturam i Ramlösa...
Vi käkade lunch på Bakfickan och så blev det stranden en stund. Vinden var lite kylig idag men sanden varm. Så vi slappade där en stund innan det blev en liten glass. Mys pys!
Wivecka driver även varumärket Rosenlynck tillsamman med en annan kvinna (Denise). Dom gör så superfina kläder. Jag har äran att vara deras modell för kommande höst kollektionen. Kika in på hemsidan! Ett smakprov kommer på bilden nedan. :)
Smakprov från höstkollektionen - Rosenlynck...
Går ni in och kollar på sidan och tycker jag ser aningen sammanbiten ut på bilderna kan jag bara säga brrr...den var en mycket kylig, blåsig marsdag och vi fotade det mesta ute. Ja, ja så var det glamorösa modell livet. Men oj så kul!

Lite strandbilder från dagen kommer här....




Nu har jag vilat en stund och känner mig piggare. I morgon är det prinsess bröllop. Ni kollar väl?! ;)

Inga kommentarer: