torsdag 4 juli 2013

På väg!

Sakta promenad längst havet i förmiddags. Linn vill gå själv så det tar sin tid. Skönt att ha tid att låta henne upptäcka och få vara 2 år utan att stressa på i en hektisk vardag. Då funkar det bäst. Det är när jag är "på" och vill att det ska vara på ett visst vis eller gå snabbt som det kan bli protester. Vilket det ju så klart får bli ibland då det är tider att passa eller bara en otålig mamma......kan den där otåligheten som vi kan märka är ett starkt drag hos vår tjej komma från mig tror ni ;)? Nä trodde väl det!! :)

Vacker by och sommaren är här. Havet låg stilla då det för ovanlighetens skull inte var så mycket vind idag. När jag går där och njuter undrar jag vad jag kommer sakna av detta.... Naturen är helt underbar här och nu som först börjar jag känna mig hemma i Båstad. Jag förundras nästan dagligen över att det finns så vackra platser i vårt avlånga land. En vän påminde mig häromdagen att "Nu ja! när det är sommar och folk här. Men till hösten blir det rätt tomt när regn, rusk och höstmörker kommer". Så är det. Jag är bara glad att vi har bott här! Kommer vi att bo i Båstad igen?  Jag tror inte det. Men jag skulle gärna ha ett sommarhus här. Bo på Mallorca och ha ett sommarboende här. Tankar och drömmar....allt är möjligt.


Lugnet längst havet.

En vacker vy som jag kommer bära med mig.

I alla fall en i familjen som yogar....

Ett vackert hus som jag kan tänka mig att bo i :)

Idag har vi bokat flytt transport till Palma. Nu är det på riktigt! Om en vecka hämtas våra saker upp. Det satte fart på mig. Fram med flyttlådor och ner med kläder. I ca 2 veckor kommer vi bo i resväskor och utan några hushållssaker. Tur vi bor granne med en bistro för jag räknar med att kunna låna lite porslin av dom. Det känns mest som ett kul äventyr att ha det så ett par veckor. Det är sommar och allt är enklare då. Vi är på väg...mot vårt nya hem. Whiiii!!! Att jag verkligen gör detta är stort för mig. För oss!
Nu ska jag fortsätta med packningen. Kram på er!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!
Ramlade över din härliga blogg och läste att ni skall flytta till Mallorca.
Vi flyttade från Båstad för ett år sedan. Min man håller på att etablera ett dotterbolag till sitt bolag Stora Blå på Mallorca. Våra två flickor går på Svenska Skolan i Palma och själv arbetar jag som konsult inom affärsutveckling av online strategier. Jag pendlar till Sverige en gång i månaden resterande tid arbetar jag på distans från vår finca i Alaró. Vi ångrar inte vårt val om att flytta. Investeringen i våra barn, familjen, livsstilen med träning och upplevelser är helt fantastisk. Jag bloggar själv om vårt liv på Mallorca. Har du frågor eller vill ha tips och råd, hör av dig.
Just nu njuter vi av Båstad när det är som bäst. Vi är åter på Mallorca i början av augusti.
Lycka till!
Kram Henrietta Roslund
www.henriettaroslund.wordpress.com