onsdag 23 oktober 2013

En städ/fix och yogadag....

Igår var vi inne i Palma hela dagen och visade våra favoritställen. El Perrito, Ziva, Be Connected, Rialto Living, Cappuccino, stora lekplatsen, Saluhallen i Catalina ...... Som alltid hittar jag nya små ställen jag gillar och kan lägga upp på listan till ställen att besöka när vi har gäster. Vi gav oss iväg hemifrån vid tio och var hemma nio på kvällen. Med andra ord en heldag! Helén och Malin flög tillbaka till Sverige idag vid tiotiden. Vi har verkligen hunnit med mycket och dom verkade mer än nöjda med Mallorca, vädret och minisemestern hos oss. Välkomna tillbaka!




Efter allt springande på stan igår var det skönt att bara vara hemma idag. Jag har städat, tvättat upp lakan mm och laddar nu om till nya gäster ( min mamma och pappa) som kommer på måndag kväll. En intensiv och rolig oktober. Men skönt med några dagar att samla ihop oss igen....
Jag gjorde en paus i fixandet här hemma och tog ett yogapass på Earth Yoga. Det var min favoritlärare Katja idag och ett helt suveränt pass. Jag hamnade i yogaflow en stund och det vet ju alla yogisar som läser hur härligt det kan vara. Andningen stämmer med rörelsen och värmen kommer inifrån och hela kroppen blir mjuk....
Idag sa Katja något klokt (som alltid) om "to move wisely" och att lyssna på kroppens visdom istället för egots röst i yogan. Det är lätt att vilja prestera och utmana kroppen mer än den egentligen klarar av. Det ät inte yoga! Vi undersökte detta i "kobran" som jag har lätt att översträcka i och då skada min svank. När vi lät händerna lämna golvet samtidigt som vi gjorde den stannade vi tidigare i rörelsen och DÅ kände jag inget i svanken. Så lite som gör skillnad...och det där om att röra sig framåt med visdom..... behöver vi ju tänka på i övriga livet också. Inte bara rusa på utan att lyssna inåt. När vi gör saker medvetet och ställer oss frågan vad som känns rätt för oss och vad kroppen vill får vi ett helt annat flöde i livet. Vad vill din egen visdom säga dig? Lyssna och våga utmana att kanske faktiskt gå åt ett annat håll än tankarna vill uppmana dig till. Ayurvedan brukar ju kallas "The art of living wisely".....Kanske därför jag gillar den så....
Jag hade en massa energi i förmiddags och bakade knäckebröd och gjorde rawfood mandelglass. Det skulle varit cashewnötter men jag hade inte det hemma så jag tog mandel. Den blev god men något grynig trots Vitamixen....Linn älskade glassen!


Nu är jag sådär skönt trött som jag ibland blir efter ett yogapass. Tittar ut och ser det börjar skymma  (kl är tio över sju) Nu börjar hösten komma även till Mallis.....
Há en skön kväll!

Inga kommentarer: