torsdag 17 oktober 2013

Så var vi tre igen!

Då var det dags att hämta på flygplatsen igen. Det har blivit mycket bilkörande för mig på senaste tiden och jag tycker jag börjar anpassa mig till den spanska trafiken (förutom att jag envisas med att blinka vid alla avfarter och det verkar onödigt när spanjorer är inblandade). Det är lite kul det här med att leva i ett annat land. Vår spanska har vi inte kommit så långt med men jag försöker med dom få ord jag kan och ett öppet sinne till språket. Häromdagen började en expedit att prata spanska med mig då hon tyckte jag lät så spansk när jag hälsade. Jippi! Jag blev jättemallig och konstaterade till Lotta som var här då, vad lite som behövs för att självförtroendet ska växa. Drog parallell till skolan och hur lätt det är att stjälpa resp hjälpa barnen med bara en kommentar....Vilket ansvar vi bär i vuxenvärlden. Tänkvärt!
Igår började en svenska prata med mig "Jag hörde att du pratade svenska men tyckte inte du såg svensk ut"  (vet dock inte vad hon tyckte jag såg ut som....) Men jag förmodar att det var min kärlek till ön och att jag känner mig så hemma här som gjorde att jag utstrålade något annat. :)
Vi skrattade lite åt det där när vi möttes på flygplatsen idag. Björn i tröja, jeans och med skinnjackan på armen och jag i kjol och linne. "Hur är det där hemma i Sverige och höstvädret?" "Vackert och påfyllande några dagar med hög luft och alla färger. Men skönt att komma hem igen" var mannens svar.
Tur det! Att vi trivs och känner oss hemma. Det blev Portixol och förmiddagskaffe. Alldeles ljuvligt med dom varma vindarna och vackra ljuset därute (ja....jag vet jag skrivet om det innan men det är så fiiint).



Present av mannen, goda teer i vackra burkar och så Fernet-Branca ett måste i husapoteket.

Underbart att vara familjen igen men också lite smått kaos. Jag vill prata, Linn vill ha uppmärksamhet av oss båda, Björn är trött efter att han stigit upp 03.30 och har massor att ta igen på kontoret efter alla kundbesök. Jag förväntar mig lite avlastning....Men vi blir bättre och bättre på det där. Nu lyssnar Linn på "Lotta på Bråkmakargatan" present från pappa, Björn jobbar, jag städar inför nya gäster på lördag men tog en liten bloggpaus.

I eftermiddag ska vi hitta på något litet och bara vara tillsammans lilla familjen. Familjepusslet som pågår hela tiden....På Mallorca finns många vackra bitar att färglägga med.

Gazor la vida 
Enjoy life

Inga kommentarer: