onsdag 16 oktober 2013

Skön vardag!

Idag har Mallorca bjudit på närmare 30 grader, en klarblå himmel och sol. Helt underbart!
Det blev frukost på terassen med hög mysfaktor. Vi saknar pappa Björn här hemma men det är också speciellt att vara bara vi tjejer ett par dagar.



Efter förmiddagsfikat körde vi ut mot Bendinat och Portal Nous. Hittde en ny liten vik där vi låg ett par timmar. Det blev ett dopp i havet och det var jätteskönt. Oktober och högsommar! Här skiftar det och jag måste säga att värmen passar mig perfekt. Dessutom är det betydligt mindre turister och ett skönt lugn här.

Lugnet på en strand....

En sådan här onsdagsförmiddag klagar vi inte på....;)

Bästa mellanmålet - avocado!
Dagara går snabbt och att vara hemma med en 2,5 åring kräver sin kvinna (eller man). Kanske var det annorlunda förr, då var många hemma när barnen var små. Då blev det ju mer kollektiv av det hela. Jag är ganska trött när kvällen kommer (särskilt när jag är själv hemma m Linn) Hon har mycket för sig och tusen frågor som ska besvaras, skor som ska knytas, böcker som ska läsas, småkryp som ska släppas ut.....Undrar om det skulle vara enklare med två barn? Men den frågan blir obesvarad i vår familj. 43 år är visserligen ingen ålder som gör det omöjligt att få barn men jag är såååå nöjd som det är.
Det är också oerhört berikande att vara med om allt som sker i hennes värld. Vi skrattar mycket och planerar våra dagar så det ska bli bra för oss båda. Vardagssysslor blandat med små "äventyr".

Ikväll tog vi en tur in till Palma. Klockan var närmare sju och egentligen lite sent men den ljumma kvällen inbjöd till en liten sväng på stan. Strosade runt i gamla stan för att hitta Palmas äldsta café, vilket vi inte lyckades med....så det blev en Ben and Jerry glass på Fibonacci istället (finns ett par stycken i Palma ;) När vi skulle in i bilen hade bilnyckeln lagt av och jag kunde omöjligt få upp bagaget...där stod jag med en vagn och bilar som väntade på min parkering och tycktes irriterade över att jag inte kom iväg. På något vis lyckades jag få in vagnen i baksätet bredvid Linn som verkade tycka det hela var märkligt. Något stressad körde jag iväg i Palma kvällen som nu blivit mörk. Hemma i parkeringshuset så funkade nyckeln igen. Kvällens äventyr! Vi avslutade med te och macka på terassen innan nattningen.
Palma by night!


SMILE!
Nu sitter jag ute under en måne som snart är full. Det är fortfarande alldeles ljummet ute. Jag är ganska trött efter intensiva dagar. Men också lycklig! Imorgon hämtar vi Björn på flygplatsen vid nio. Sen blir det nog ett stopp i Portixol. Det verkar bli vår grej med fika på Fibonacci där innan vi kör hem. Små "traditioner" är trevligt.....Det har inte blivit tid för yoga på ett par veckor. Besök och varit själv med Linn men imorgon ska jag nog försöka få till ett yin yogapass......eller blir det bara myskväll med mannen och lite "catch up talk"....det vore nog behövligt vid närmare eftertanke.

Kram på er!

1 kommentar:

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
en snabbhälsning mellan mellis, blöjbyten och mys med pojkarna! Ville bara kika in och hälsa att dina Mallorcainlägg lyser upp hösten här hemma. Min längtan efter ön mättas ngt genom att få ta del av dina fina foton och utflykter. Just detta att off season kunna hitta en egen liten strand är en av de saker jag gillar med ön.
Njut er familje eftermiddag!
Kram Anna
Ps. Det där med olika förväntningar efter en kommit hem känner jag väl igen. Avlastning kontra vila och leksugna barn. Livet I guess!