onsdag 6 november 2013

Tacksamhet....

....över att sitta här med en god kaffe.....på ett nyupptäckt cafe i old town Palma.  Det heter Bagel och ligger på carrer del set cantons. Givetvis serveras det mumsiga bagels men dom har jag inte provat ännu. Det spelas soft music och jag är lycklig över att vara här på denna plats i denna stund.
Kanske beror mitt avslappnade tillstånd på en suverän behandling hos alternativ terapeut Gudrun. Kände mig helt
ur fas när jag åkte dit men nu är jag HÄR igen....i balans med tillvaron. 
För övrigt la vi oss innan tio igår och det var välbehövligt efter alla sena kvällar. 
Jag hade inte räknat m egentid så här mitt på dagen men så gav det ena det andra och en stund för mig själv uppstod. Tack för det! 
Jag känner en mycket efterlängtad kreativitet och visshet som bubblar i mig. 

Förra hösten regnade jag nästan bort där borta bakom åsen i Båstad.....Denna höst är än så länge ljus och ljummen....i ett annat land.... Någon annanstans.....med främmande språk runt omkring mig men ändå med en öppenhet och kärlek som får mig att känna det som hemma. Det är här vi bor och här jag möter mig själv ännu mer. 
Ibland en ensam resa men oftast mycket behaglig. 

Allt du önskar kan du ...




2 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Hoppas ni haft ännu en skön novemberdag! Vilken höst ön verkar bjuda er på!
Tack för hälsning hos mig, mkt uppskattat! Mina föräldrar bor i Santa Ponca och tillbringar knappt halva året på Mallorca skulle jag tro. De första åren pendlade de en del på Sverige som egenföretagare men är numera pensionärer. De älskar ön och det har definitivt smittat av sig på mig med. Min man har blivit väldigt förtjust i Mallorca också. Tur då jag gärna tillbringar semestrar där.
Vilken mysig stund du fick på egen hand på caféet! Det är de där små egna stunderna som gör att man laddar batterierna och dessutom blir en bättre mamma.
Här hemma är det så mörkt nu att man undrar varför man bor i Sverige (så är det alltid för mig i november!), i maj är det lättare att besvara frågan!!
Önskar er en fin fredag och skön helg!
Kram Anna

Anonym sa...

Greetings from Calі&X66;ornia! I'&X6D; boreԁ to tеars
at work s&X6F; I decided to check o&X75;t you&X72; wеbsitе on my іphone ԁuring lunch break.
I lov&X65; the knoωled&X67;e y&X6f;u ρrovіde hегe and сan't wait to t&X61;ke a &X6c;оok when I geet home.
I'm surprised at hоw quick your
blog loaԁed o&X6E; my phone .. I'm
not eve&X6E; using WIFI, just 3G .. Anyways, ggood blog!


my homepage ... combine cause