torsdag 5 december 2013

Solig vecka i vårt Palma!

Denna veckan har bara försvunnit i ett nafs. Solen har kommit tillbaka till Mallorca och vi är ännu lyckligare. Temperaturer runt 17 grader och en stor sol som ger nästan märklig kontrast till julpynt och glitter.
Jag har varit utan iphone sen den tråkiga stölden i söndags och därmed inte fotat något. Men igår inhandlades ny iphone 5S (ska visst vara ännu bättre kamera på den...vi får se). Så nu har jag spanskt nummer och har tagit ännu ett steg i spanien livet :) Blev ju extra glad när killen på ORANGE bara hade vit och guldfärgade telefoner hemma. Jag gillar guld, lejon som jag är.
Men jag har lärt mig att vara försiktigt med mina saker här på ön. Jag tror gott om människor men det är bara att inse, vi bor på en ö med otroligt mycket turister och därmed ett paradis för stöldbenägna människor. TRIST!
Björn fyllde år i måndags och vi firade med lunch på Duke´s. Jag gjorde en mumsig tårta hemma och så  blev det sushi på kvällen. En mysig dag!
Igår var jag hos Estefan för klipp och färg. Där är det manana som gäller och besöket tog i vanlig ordning 3 timmar. Som småbarnsmamma är det lyx att bara få sitta ned och bli ompysslad. Tur det bjuds på kaffe för jag blir så sömnig när jag sitter där och bara är. Ingen telefon att pilla med och efter att bläddrat igenom ett spanskt inredningsmagasin bestämde jag att det får bli några timmars mindfulness i stolen.
Linn och Björn mötte upp och det blev några tapas på stan innan vi gick för att fixa ny mobil. Det är julmarknader lite varstans här och det fina vädret inbjuder till att bara strosa omkring.

Det blir allt för nu.....jag har en liten tjej som pockar på uppmärksamhet.
KRAM och ta hand om er i snöstormen jag läste väntar därhemma.
Vi här på ön plockar fram solbrillorna och ger oss ut på strandpromenad. :)

Tomteskägg!



Inga kommentarer: