lördag 18 januari 2014

Om att finna sitt rätta element....

En skön lördag i vår stad Palma. Vaknade till ösregn vilket på Mallorca inte är lika med tecken att regnet fortsätter ösa i veckor. Här upphörde regnet och även om vädret är något kyligare nu så fick vi en helt ok januarilördag.
Frukostbrickan dukad! carrerfour finns ekologisk getyoghurt och kefir som är ljuvligt god toppad med , honungmandlar, cacaonibs och quinoapuffar.

Efter en god frukost och en stunds vilande för jag var så trött idag tog vi en sväng till Catalina. 

Jag har funnit mitt element hör på Mallis. Gillar det enkla och samtidigt färgglada som finns här. 

Nespressobutiken är snygg och bara ett minus - att där fortfarande inte finns ekologiskt kaffe.

Att kunna vara anonym men ändå le igenkännande mot folk i saluhallen. Tillgängligheten av vacker arkitektur, butiker, caféer, natur, konst och  mest av allt vädret.
Bar coto med sina starka färger...
Manchego i olivolja - så enkelt och gott.

Även om dagens lilla lunch intogs utomhus och jag frös lite så konstaterade jag att om ett par månader är det klänning som gäller...en lång period. Jag trivs bättre i jeans, skinnjacka och stövlar än i tjocka vinterkläder. Så är det bara! Vilken tur att vi då valt detta. 


Givetvis besök på lekplatsen och jag passar på att njuta av ljuset. 

I helgen firas Palmas helgon San Sebastian här och imorgon beger sig folk ut på stadens gator för att grilla på alla grillplatser kommunen ställt ut. Måndagen är helgdag och givetvis passar vi på att vara lediga då. ;) "man får ju ta seden dit man kommer". 
Snart är gatorna fyllda av festande palmabor. 

Ikväll stannar vi hemma men imorgon får vi ge oss ut för att dela festandet.
Min kock trollar i köket och jag ska göra honom sällskap med ett glas vin. Ikväll doftar det tamari, ingefära, citron, koriander och vitlök. Asiatiskt är bland det bästa jag vet. 
Fortsatt skön helg på er.
Kram!

Mina nya visitkort! Så nöjd och glad för min logo. Nu är jag på gång och det finns bara möjligheter. :)

1 kommentar:

Carita Liljendahl sa...

Oj så fina bilder! Låter som ett mycket behagligt liv du har där borta. Googlade manchego, visste inte vad det var men nu vet jag :-)