torsdag 27 februari 2014

Februari snart slut!

Jag har inte bloggat på flera dagar! Det har varit fullt upp med allt annat och jag har inte varit sugen på att skriva. Ibland måste jag göra några dagars paus från skrivandet och bara vara i allt annat som är på gång just nu. Hösten var en slags startsträcka för oss och nu har vi kommit in i lite mer flow här på ön. Dagarna går i ett och nu sitter jag här torsdag kväll och funderar på vad som hände med denna veckan.
Men när jag ser mig omkring i lägenheten har det hänt en hel del. Vi har flyttat kontoret till gamla sovrummet, sovrummet till Linns rum och Linns rum till övervåningen. Som om vi inte hade något annat för oss :) Men det blir superbra och nu kan Björn stänga om sig när han jobbar. Jag med för den delen när jag sitter på kontoret men det gör jag inte så ofta men det händer när jag coachar över telefonen. Annars föredrar jag att jobba i mer kreativa miljöer. Hur som helst är vi nästan klara så när som på lite småplock men nu orkar jag inte mer. Det blir ett glas vitt ekologiskt vin och färsk sparris med parmesan om en stund.
Dagens uppdatering om livet i Palma ser ni nedan.
Puss på nosen :)
Bakade en supergod morotskaka idag på mandelmjöl.
Recept! 

Doftar ljuvligt med fresia!
Hemleverans från MisterEco ( även ekologisk kycklinfärs)
Färsk sparris -vackert förpackad och inhandlad i Mercat , Santa Catalina.



Nu är våren här och uteserveringarna på Passige Born väntar på att fyllas.
Närmsta dagarna firar man Balearernas dag med massor av festligheter på stan. På Zunray har det varit party hela veckan. Idag var alla barnen utklädda och här kommer Linn spatserande med sin kanin över gården.
När jag skulle hämta Linn idag så var dom i yogasalen och här väntar väskor och jackor på att följa med hem.

Här ligger två mycket trevliga restauranger bredvid varandra i Santa Catalina. Båda har bra Menu el dias. Snyggt, välsmakande och skön stämning. Gillar!!! På bilden Bunker Bar.

......och här favoriten Duke´s!

Morgonsolen letar sig in.....

Alla dessa vackra gränder......Tänk att jag får strosa här dagligen. 

Jag är glad att slippa köra i dom......Här gick chauffören ut och kollade innan han svängde runt :) Det gick ju bra!

1 kommentar:

Bokcafeetibyn sa...

Hej Ulrika!
En kvällshälsning från Skåne.
När morgonsolen hittar in med sina strålar så lyfter dagen så där lite extra. Härligt! Ja vilka miljöer ni har att flanera runt i! Antar att du får nypa dig i armen då och då för att förstå att det verkligen är din nya hemstad! Livet är gott!
Här hemma har vi haft sköna temperaturer för årstiden och jag har trädgårdsfixat en del medan lilleman sover. Vilken lycka att få jobba fysiskt utomhus en stund. Det är som att alla sinnen öppnar sig i takt med att solstrålarna anlänt och snödropparna rest sig ur backen.
Roligt att ni möblerat om hemma, det kan vara så upplyftande att få ändra lite mellan varven och särskilt då det känns som att det blir till det bättre.
Jag längtar till uteserveringarna, tänk så många dagar per år de kan användas på Mallorca!
Såg det härliga vandringsinlägget på livingMallorca-bloggen och längtar än mer till ön. Vilken vandring ovan Valldemossa!
Här räknar jag ner dagarna tills vi åter är på ön!
Njut morgondagen!
Kram Anna