torsdag 6 mars 2014

Så var vi 4 i familjen!

Njaaa....inte så att det ska bli tillökning. Jag är innerligt tacksam att vi efter 10 år fick vår Linn och så nöjd med det. :) Däremot har Linns storebror Victor flyttat hit. Han kom igår kväll och ska i och för sig dra till USA för 10 dagar men kommer sedan tillbaka för att stanna i Palma och sin lilla lägenhet i Santa Catalina. Det känns så otroligt roligt och är en tillgång för vår lilla familj. Linn får ha ett av sina syskon på nära håll, vi kan käka middagar ihop, umgås och så kan ju jag och Björn passa på att använda honom som barnvakt för en middag på tu man hand.
Han fick passa Linn redan i morse när vi var på informationsmöte på Svenska skolan. Linn har fått en plats där från hösten och nu ska vi besluta om vi ska tacka ja till den. Mmmm.....vi funderar, vänder och vrider men jag tror vi börjar komma fram till ett beslut.....Oftast finns ju det där svaret i hjärtat men ibland låter jag tankarna ta över och då blir det grumligt. Vi får sova på saken!

Jag och Victor tog Linn i vagnen för en promenad till stan framåt lunch. Underbart väder och det verkar ha kommit för att stanna ett tag. Det visas en stor sol hela helgen när jag kollade på klart.se och jag ser fram emot att vistas ute i naturen.
Vi tog en lunch på El Perrito och sedan visade vi lite av Palma för storebror. Han verkar nöjd med sitt val av nya hemstaden. :)
Puss Victor!
Hand i hand...
Min älskling!
Hundbajs? Nej vilken tur!
"Här sitter jag säkert...."
Jag har även hunnit med trevligt möte med en bloggkollega. Alltid kul att träffa kreativa människor för att utbyta idéer och samarbetsmöjligheter. Med solen och våren kommer nya energi. Jag känner mig lättad och glad att vi gjort det där första halvåret här. Inte så att det varit dåligt. Nej, men det har varit ganska utmanande på många plan. Nu är vi bättre rustade och börjar fatta spelreglerna lite bättre.
Jag fick ett råd när jag var ganska ny på ön om att alltid komma ihåg varför vi flyttat hit och att leva vår dröm här. Ingen annans. Jag påminner mig om det där ibland.
Vad ville vi med flytten hit? Få mer livskvalité och glädje i vardagen. Växa som familj och utvecklas i äktenskapet och personligen.....och ja allt det där får vi. Det blev inte som vi tänkte oss och går heller inte att föreställa sig innan man är på plats. För när jag satt där "hemma" i Båstad var detta så långt borta och lite exotiskt medan det nu är hemma. Det som var nytt och lite okänt är nu välkända vyer och dofter. På ett sätt trodde jag allt skulle vara annorlunda här och på ett sätt är det samma. Är ni med? Vi är ju samma och vardagen fortsätter men ändå är det förändrat och så mycket bättre.
Ja det där blev en otydlig beskrivning kanske. Jag skyller på att klockan är över halv tolv. Oj! dags för sängen imorgon väntar nya möten och en härlig fredag.

Inga kommentarer: