lördag 22 mars 2008

Glad Påsk


Idag har det varit sol och kallt! Vår påsk blev inte precis som vi planerat men BRA ändå. Just nu sitter jag och doftar en god middag som min käre man tillagar. Jag har dukat och tänt massor av ljus. Körde från Höganäs mot Ramlösa för en stund sen och den sträckan som går längst havet är mäktig. Så vackert! Solen som börjar gå ned och färgar himlen lätt rosa. Danmark som skymtar där borta..träden som bara väntar att få spricka ut i det grönaste gröna. Sådana stunder är det en total självklarhet för mig att det finns så mycket mer än det vi tror och vet.

Så med denna uppfylldhet av aningar av våren, möten med härliga männsikor, migrän som försvunnit och min underbara man vill jag önska en Glad Påsk!


"sitta stilla, göra ingenting- våren kommer och gräset växer av sig själv"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glad Påsk till dig Ulrika och din man, med hopp om en underbar vår!
Ljusa, varma påskhälsningar fr Susanna o hennes fam

Lisen Bengtsson sa...

Glad Påsk Ulrika.....lite sent kanske..kram Lisen