lördag 30 augusti 2008

Funderingar.....


Idag har jag funderat en del kring vad som är min "mission" med mitt företag. Att skapa något som ger mig en försörjning är ju en sak men vad är mitt driv? Vad fick mig att tro på just Be Happy? Vad vill jag sprida på jorden? Jag är idealist och skulle aldrig kunna sälja eller göra något som jag inte tror på, eller står för. Detta gör min väg lite snävare och lite krångligare men mycket lyckligare!!

Jag har alltid sökt och funderat mycket. Detta har gjort att jag hittat många svar!! Det är ju fördelen med att fråga & undra. Detta är förstås en pågående process men idag ser mitt liv så otroligt annorlunda ut än för 10 år sedan. Det jag stod för då var väldigt annorlunda ( speciellt i en småstad som Värnamo) bara att jag inte äter kött (fast det gör jag, både kyckling, kalkon & fisk) sågs lite annorlunda och att ifrågasätta innehålldeklarationer var inte lika vanligt som idag. Jag säger JIPPI! Så skönt att fler ifrågasätter och börjar ta sitt ansvar, för sig själva. Det räcker långt!

Där någonstans kommer min "mission" in. Be Happy! Att tillhanda hålla produkter för en skönare & grönare livsstil men som inte ger avkall på kvalité eller skönhet. Jag älskar vackra saker! Att sätta lite guldkant på vardagen gör så mycket. Det är egentligen ganska enkelt att öka sitt välbefinnade.

Börja med en sådan enkel sak som att se över dina kostvanor. Ät ren, ekologisk och färsk mat. Så få tillsatser som möjligt! Du kommer känna en stor skillnad. Stärk dig med Superfoods och öka din energinivå. Läs innehållsdeklarationer, förstå det du läser och välj därefter vad du köper...

Även det vi smörjer & tvättar oss med påverkar välbefinnadet. Att smörja på oss en syntetisk creme gör oss inte glada. Men att använda en produkt av helt naturliga ingredienser gör en skillnad. Jag säger inte att parfymeriernas hyllor täcks av dåliga produkter, bara att det enkla och naturliga oftast känns bättre och gör bättre. Make it simple!

Vi har fått en natur att hämta massor av underbara ting i. Naturen har allt för vår läkning, både på insidan & utsidan.

Min "mission" med Be Happy är att sprida vackra, bra, högkvalitiva produkter för att göra någon glad, stärka någons hälsa eller bara få inspirera någon.

Jag är så glad att jag hittat en väg som jag älskar att gå på.

Önskar dig det samma!!!

Klicka här för en glad sång:

1 kommentar:

Anonym sa...

Det märks att du brinner för det du gör och värnar om både dig själv och andra människor! Sällan är det så tydligt som hos dig men att se det får mig verkligen att inspireras och vara lycklig! Mer Be Happy åt folket!