torsdag 28 augusti 2008

Inspiration till välbefinnande!

foto: anna-emilia lundgren

Jag har varit intressead av alternativbehandlingar, naturmedicin, örter och naturliga val så länge nu att det är en del i mitt liv. Inget konstigt - inget jag ifrågasätter utan något som ständigt är en hjälp i min och min familjs vardag. Det finns mycket som är bra med "sjukvård" men jag föredrar "friskvård". Det finns gånger det är läkare som gäller!

Men att förebygga, stärka och förbättra vår hälsa med eget ansvar är det allra bästa.


Med Be Happy´s sortiment vill jag erbjuda bra val för ökat välbefinnande! Det kommer att komma fler superfoods produkter under hösten så håll utkik på sidan.... Jag kommer även skriva om det här på bloggen så klart.




Vissa produkter tycker jag är kanon att alltid ha hemma. Att använda dagligen för att stärka hälsan eller att använda vid särskilda behov. Det är ju väldigt individuellt vad vi behöver och kan ju anpassas allt eftersom... Nedan ger jag exempel på produkter bra att ha hemma!


- Super Vitalis multivitamin & multimineraltillskott från frukter, grönsaker och örter med MYCKET antioxidanter

Att dagligen ta ett multi vitamin & mineraltillskott rekommenderar jag varmt.



- Linfröolja/ hampfröolja, essentiella fettsyror av högsta kvalité ger rätt fett till kroppen och inte minst till vår hjärna som främst besår av fett.
1 msk/ dagligen kan blandas i en smoothie eller tas som den är.


-Chywanaprash, en ayurvedisk örtpasta som tas på en tesked eller blandas i varmt vatten ellr örte. Används traditionellt inom ayurvedan som ett riktigt livselixir! Rik på C-vitamin och antioxidanter. Särskilt lämplig under vintermånaderna!
1-2 tsk, mindre till barn - pastan smakar riktigt gott och många märker att sötsuget balanseras.


-Relaxte eller Vatate, båda teerna är ayurvediska örtteer. Mycket välsmakande och ger avkoppling efter en stressig dag.

Drick 1 stor kopp avkopplande örtte innan sänggående för en god natts sömn!



-Five Flower Remedy, även kallade "räddningsdroppar", "akutdroppar" eller "rescue remedy". Om man utsätts för någon chock, skada eller är väldigt "uppskruvad" är dessa droppar bra att ha till hands. Även bra att ta inför något du känner dig nervös för. En blandning av blomessenser som löser upp spänningar - perfekt att ha i handväskan. kan även användas på djur!
Droppa 4 droppar i ett glas vatten och drick klunkvis. Kan även droppas direkt på tungan.



Ringblomsolja Lisen Organics, en underbar olja att smörja in vid torr hud. Kan även droppas i badet. Rik på E-vitamin som verkar läkande på huden! Doftar så gott....
Några droppar räcker, oljan är utmärkt att massera med.


Listan kan göras lång! Men jag vill sätta fart på din inspiration för att göra kloka val. Maila mig gärna om du vill ha rådgivning: ulrika@behappy.se

Jag sätter alltid kvalité högt & väljer rena produkter! Ju färre tillsatser desto bättre.

Take Care!


Inga kommentarer: