lördag 25 oktober 2008

Räfsa löv - gör gott för kropp & själ

Idag var det Hälsodag på Form & Figur mella 10.00 - 13.00. Jag var där med Be Happy och det var jättetrevligt. Det fanns möjlighet att testa Thaiyogamassage - http://www.mettaclinic.se/, Bindvävsmassage, smaka renat vatten, Aloe Vera produkter och annat intressant.
Be Happy visade Spirit of Mayas ekologiska kläder, Pukka teer, Inspirationskort mm.
När jag är ute på happenings låter jag kunderna dra ett Inspirationskort och det är alltid uppskattat. Oftast blir det ett mycket passande och tänkvärt kort. För dig som redan har börjat planera dina julklappsköp...detta är perfekta julklappen. Omtanke, inspiration och personlig utveckling!

Inspirationskort finns hos Be Happy - 199 kr/ask

Det har varit härligt väder idag. Så när jag kom hem blev det lövräfsning. Jag tycker det är något mycket tillfredsställande med att räfsa löv. Det prasslar härligt och färgerna är så vackra. Det gör mig så påmind om hur allting går i cirklar, allt har sin tid, årstiderna växlar, det är bara att följa med. Allt har sin tjusning! Idag var det som sagat solsken och hösten visade sin allra vackraste sida. Jag fick en massa inspiration där under lövräfsningen....det är ju då idéerna och lusten kommer. I alla fall är det så för mig....Att göra något fysiskt, träna, promenera, yoga, eller som idag räfsa ger en alldeles speciell närvarokänsla i kroppen.

Det smakade extra gott med en kopp värmande te när jag kom in! Favorit just nu är PUKKA Green Chai..med bla stjärnanis och kanel.


Här kommer ett recept på en smaskig äppelkaka. Jag hade med receptet i mitt förra inspirationsbrev. För dig som inte fått det - håll tillgodo!

Recept på saftig äppelkaka med kanel!

Välj ekologiska ingredienser - kakan blir både godare och "grönare".

150 gram smör

2 dl råsocker

1 tsk bakpulver

3 ägg

3 dl dinkelmjöl

1,5 tsk kanel

2 stora äpplen

1,5 dl lingon

Rör smör och socker poröst, tillsätt 1 ägg i taget. Blanda alla torra ingredienser, riv äpplen med skal grovt. Tillsätt torra ingredienser, äpplen och ca hälften av lingonen i smeten. Häll i bröad form och grädda ca 45 min i 175 grader.

Sen är kakan klar att njutas! Gärna med ekologisk vispgrädde eller hemmagjord vaniljsås. (Köper du färdig så läs innehållsdeklarationerna. Tyvärr innehåller dom ofta härdat fett och ibland även gelatin). Receptet har jag fått av min mamma och varje gång jag bjuder på kakan blir den lika uppskattad. Kakan blir ännu godare om du låter den stå någon dag.

Inga kommentarer: