måndag 2 mars 2009

Rensa, röja och få ny energi

Som jag skrev för ett par inlägg sen är mitt projekt just nu att röja och skapa ordning i hemmet och i mitt liv! Jag är djupt fascinerad av effekterna detta ger!!
Jag lyckades övertala min man att riva väggen till ett rum här hemma och han är i full färd med spackling, slipning och annat förarbete innan det är dags för den vita färgen att rollas på väggarna. Min helg gar ägnats åt att tvätta gardiner, putsa fönster och rensa i skåp, garderober och lådor här hemma! Så skönt och det sätter fart på energin.

Genom att ta hand om vårt hem och våra saker på allra bästa sättet tar vi även hand om oss själva och vår inre energi. För mig är det som den bästa SPA upplevelsen ( OK! något mer njutbart med SPA...än med fönsterputsning....) Men känslan efteråt är likvärdig! Att se sitt hem i ordning, fräscht och väldoftande med var sak på sin plats ger en känsla av ett inre lugn.
Böcker är ofta ett känsligt område och något som kan vara mycket laddat för människor. Jag vill ha böcker som verkligen stämmer för mig just nu och står för den jag är idag. Vissa böcker gör mig lycklig och är fortfarande betydelsefulla för mig. Dom är som en kär vän som det känns bra att ha kvar. Vissa böcker har stått där i år och är olästa - dom kommer jag förmodligen inte läsa sen heller så dom får hitta ett nytt hem. Kul att märka att en del böcker har gjort sitt.... dom symboliserade något som var viktigt för mig tidigare men inte längre - sådana böcker får också hitta nya ägare. Jag känner mig lättare och renare på något vis!
Jag gillar mottot: Pass Forward och låter gärna mina saker få nya hem.

Med rensning i hemåt följer också känslan av att vilja rensa kroppen!

En lista på produkter som jag har i min web-shop och som hjälper dig att rensa bort slagg och annat och släppa fram ny frisk energi!















Låt dig inspireras!

På bokrean finns boken: Rensa i Röran med Feng Shui av Karen Kingston för endast 69 kr
Där får du garanterat ännu mer inspiration till att skapa ordning & harmoni.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktig du är som röjer, önskar att jag får tid till det snart!