måndag 9 mars 2009

Att tillåta processen

Jag har de senaste åren jobbat otroligt mycket med mig själv! Både med hjälp av healing, coaching, homeopati och yoga. Ibland blir det extra tufft! Mönster kommer upp till ytan, jag konfronterar mina rädslor och relationer förändras. En del upphör, människor som funnits i mitt liv bara tonar ut...inget konstigt och inget jobbigt...bara så att vägar går isär. Ibland möter man den människan igen längre fram, ibland är det bara att tillåta och uppskatta det jag fått i det mötet. Nya människor kommer in och vissa möten berör alldeles extra.

Att driva sin egna business är ett sätt att verkligen möta sig själv och olika bitar av ens inre. Det är liksom ingen annan att luta sig tillbaka mot när det blåser. Ingen annan som fattar besluten! Detta är väl det som driver egna företagare. Friheten och utmaningarna i att kunna påverka!

Jag påminner mig själv om min intention med mitt företag! Om i glädjen i att få följa mitt hjärta!

Dagens uppmaning till mig själv och också till andra är att tillåta processen! Även i tårarna, ilskan, frustationen finns kraft. Genom att bara tillåta och andas sker magiska saker! Det är när vi håller tillbaka som det blir smärtsamt. Tillåt! Va i processen! Inget är beständigt - bara förändringen.

Våga!
Tro på dig själv!
Du är perfekt precis som du är!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tänkvärda ord, det kan behövas när man ibland inte har lust med någonting.

qibalanskliniken sa...

Bra skrivet Ulrika. Att verkligen vara i sig själv, tillåta alla processer, känna friden/lugnet inom sig, känna flödet i kroppen, släppa spänningar. Det kan vara en process, det krävs ofta mod, tillåtelse och att inte förglömma kärleken till sig själv, jag är ok som jag är. Förlåta och lämna allt gammalt "skit", lämna ryggsäcken men även kunna förstå allt som händer och allt som hänt, jag tror allt har en mening. Kram på dig, Anette Qi & Balanskliniken