tisdag 2 februari 2010

Spiezia Organics

När jag öppnade Be Happy på Karlsgatan så tog jag in det ekologiska hudvårdsmärket Spiezia Organics. Jag hade själv kommit i kontakt med märket i våras när jag besökte Sundloefs Organics i Stockholm. En fin liten butik på Östermalm med enbart ekologisk hudvård. Jag köpte med Face Scrub och Body Scrub av Spiezia Organics hem. Jag blev helt förälskad i produkterna. Dofterna och kvalitén är absolut topp!!! Så när jag skulle plocka in ett nytt märke blev Spiezia det självklara valet.

Sedan december finn även märket i min webshop! http://www.behappy.se/ListProducts.aspx?cat=224
Underbar Face Scrub med ros, lavendel och kamomill. Laddad med naturliga antioxidanter!

Försäljningen av märket har kommit igång riktigt bra och idag fick vi ny leverans. Det är en ren njutning att packa upp produkterna och känna dom härliga dofterna. Det har blivit min personliga favorit och min hy är mjukare än någonsin.

Här kommer lite fakta:

Spiezia Organics är den enda ekologiska hudvårdsserie där samtliga produkter är 100% organiskt certifierade enligt Soil Association standard, en världsledande organisation inom ekologisk certifiering. Spiezia Organics produkter är faktiskt så rena att du kan äta dom!Modern forskning visar att kroppen idag absorberar så mycket som 2 kg kemikalier från toalettartiklar och hudkrämer som används dagligen. Under en livstid kan din hud komma i kontakt med över 75 000 olika kemikalier.

Spiezia Organics hudvårdsserie är helt baserad på olika örter, blommor och oljor som har förmågan att rensa ut dessa kemikalier, för att samtidigt kunna balansera, bygga upp och återfukta huden på ett skonsamt och naturligt sätt. Serien består av krämer, balsam, oljor, salvor och tvålar för aniskte och kroppsvård. Allt är framtaget för att passa den mest känslig hy. 100% ekologisk hudvård för hela familjen!

  • Hela serien är certifierad enligt Soil Associations standard och av högsta kvalité.
  • Inget vatten tillsatt förutom i Floral Skintoner och Homefragrance (färsk vatten) vilket gör produkterna både effektiva och dryga.
  • Närproducerat med nästan all odling och tillverkning på Spiezias egen farm, Gear Farm i Cornwall, som drivs med solenergi.
  • Förpackat i handgjorda återvinningsbara glasbehållare och burkar i rostfritt stål.
  • Heltäckande hud/ansiktsserie för både kvinna, man och baby.

(ur pressinfo)

Antagligen den bästa rengöring som någonsin tillverkats! Toppbetyg i otaliga magasin och paneler. Vinnare av Lifscape Beauty Award 2007. Detta gör rengöringen till en njutning! Tar bort även vattenfast mascara. Torka bort rengöringen med en fuktig svamp eller handduk.

Läs gärna mer på www.spieziaorganics.com

Happy Skincare!

Inga kommentarer: