måndag 8 november 2010

Skönt besök på Asia Spa

Jag har nyss kommit hem från en söndag-måndags Spa-vistelse på Asia Spa i Varberg. http://www.asiaspa.se/ Har du inte varit där kan jag varmt rekommendera ett besök. Det var fjärde gången för mig och det var lika ljuvligt denna gång. Detta besöket gjorde jag med min gravida väninna Ida. Så vi har pratat graviditet och bebisar! Njutit av den vackra miljön, ätit frukt och druckit te,badat i varma källorna, bastat, vilat i hängstolar med utsikt över havet och ätit gott. Ja! ett yogapass hann vi också med....

"Idén med japanskt spa är att rena både kropp och själ. Man börjar med att skrubba och skölja sig ren i tvagningsrummet. Därefter är det fritt fram att sjunka ned i de varma källorna för att koppla av och njuta. Det första steget renar kroppen, det andra själen." ( Text från Asia spa:s hemsida).

Det är verkligen något speciellt med allt det där badandet. Jag kände mig verkligen ren inifrån när jag satte mig i bilen för att köra hem. Resan förgyllde jag med att lyssna på ljudboken "Munken som sålde sin ferrari". Jag har redan läst boken men det var ett bra tag sedan. Den tål verkligen att upprepas! Fantastiskt innehåll!

Nu är jag hemma igen och ska gosa med min man i soffan. Det har blivit kallt ute! Så varm choklad, filt, tända ljus och pussar är ett recept på en lyckad måndagskväll.

Inga kommentarer: