tisdag 9 november 2010

Plats för nytt!


När vi stänger en dörr - öppnas alltid en ny. Har du tänkt på det? Men den öppnas oftast inte förrän vi klivit in i ovissheten, i ett rum där vi inte vet vilken dörr som leder till det nya. Det enda vi kan vara säkra på är att det väntar en ny dörr. För allt förändras hela tiden och vi skapar hela tiden nytt med våra tankar. Livet för oss hela tiden framåt!

Igår när jag kommit hem efter mitt Spa besök i Varberg kände jag mig avslappnad men också ledsen. Jag ville bara gråta, vilket jag också gjorde! Säkert massor av känslor som släppte. Som ville ut! Det är inte alltid det krävs någon avancerad behandling för att komma i kontakt med våra känslor...det kan räcka med att gå ned i varv och vara i stillhet. Jag grät en stund och lättade på trycket. Sen kändes det bättre! Jag är glad att ha en man vid min sida som har lärt sig att han inte alltid behöver lösa något när jag är ledsen utan faktiskt bara kan låta mig vara ledsen en stund. Bara vara där med en trygg famn! It´s good enough for me!

Idag har känt mig energifylld och fått en hel del gjort. Bla har jag tagit tag i min hemsida. Jag har haft ett motstånd till att göra den för att jag inte vetat hur jag ska gå tillväga. Men idag fick jag hjälp av en kollega och plötsligt ser jag nya möjligheter. Wow! Jag har dessutom hittat ett jättemysigt yogaställe där jag kommer ge min massage och ayurveda coaching http://www.omegahalsan.se/ Jag berättar här på bloggen när min hemsida är klar...adressen kommer vara densamma http://www.behappy.se/

När jag kom hem idag gjorde jag ett välgörande kundaliniyogapass för gravida. Skönt att ha kommit igång med yogan igen även om den nu är lugnare med fokus på andning och meditation. Precis vad jag behöver just nu. Så att jag kommer i kontakt med min kreativitet...inför det nya...

Ong Namo Guru Dev Namo

"Jag hälsar den obegränsade kreativa kraften och den inre visdomen"

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint att läsa dina tankar, känslor och upplevelser kan kännas igen och ge inspiration. var stolt///LINA