måndag 7 februari 2011

Processen fortsätter!

Jodå, det har blivit en del rensat i helgen. Så nu är det mest att köra iväg kläder och annat till Röda Korset mm....Igår var vi och slängde en hel del på tippen. OJ! vad det slängs...en stund på tippen och det blir nästan otäckt att se all konsumtion vi bedriver. Köp & släng! Samtidigt som ju en hel del återvinns och sorteras - alltså inte bara negativt. Men lite eftertanke skadar inte!

Jag har märkt av vår rensning även energimässigt. Lite smådiskussioner och irritationer, trötthet....processen fortsätter...lättheten med den.
Här ska bli fint, rent och energifyllt! Dessutom har jag ju mina gravidhormoner som puttar på och vill få ordning och fint till bebben kommer. Nu förstår jag ju att bebisen mest bryr sig om närheten från oss och mina bröst :) Så känslan är mest för min egen skull för att jag ska kunna slappna av och bara vara mamma.
Vi ska måla om i sovrum och hall, lite nya lister och ja det ena ger det andra. Vi får se vad min käre man hinner med. För målningen står på hans lista! Jag kollar färger och vill hitta så miljövänligt som möjligt. Idéer någon?

Foto: www.housetohome.com


Idag faller regnet och det är grått ute. Det väntas visst oväder framåt kvällen! Skönt att vara inomhus...Jag funderar en hel del på förlossningen som närmar sig. Förväntan, pirrig, aningen oro och såå glädje. Hur ska det bli? Vem är det som bor därinne i magen? Hur ska det bli att bli mamma och pappa till ett gemensamt barn? Tidigare har jag ju bara varit "bonusmamma" och det är egentligen inte ett ord jag använt så mycket heller. Vi har aldrig levt som en typisk "styvfamilj"...vad nu det är? I alla fall blir det så spännande att få ett eget barn! Jag har en del kompisar som just fått barn eller ska få. Det hade jag inte riktigt trott när vi nu får barn så här sent men det känns väldigt kul. Att kunna ventilera med likasinnade. Ibland känner jag mig ensam med mina åsikter och värderingar. Har svårt att anpassa mig till en mall och ifrågasätter en hel del i den traditionella mödravården och kommande bvc besök. Vilket jag tycker är självklart! Vi behöver ifrågasätta och hitta tillbaka till tron på oss själva som gravida, födande och i att bli mammor. Bara JAG vet vad som är allra bäst för mig och mitt barn. Men det gäller att få kontakt med den där kvinnliga intuitionen och våga gå sin egen väg. Samtidigt som man så klart kan ta del av andras tankar och kunskap. Men lyssna på hjärtat! Där finns alla svaren....

1 kommentar:

Ulrika sa...

Miljövänlig färg kan man beställa här: http://ovolin.jetshop.se/
hälsn en till Ulrika